Permalänk
Medlem

Vattenkyld Louqe Ghost S1

Det är inget unik i detta bygge (haha bra sales pitch), har utgått från JayzTwoCents och Optimum Tech. Alltid velat testa att själv leda vattnet genom datorn så då kändes det bra att första gången ha en förlaga att gå efter. Här på Sweclockers finns det också några fina vattenkylda Ghost byggen jag kollat på.

I denna Ghost har jag haft både luft (EKL Alpenföhn Black Ridge) och en AIO lösning (Corsair Hydro H100i RGB Platinum) innan jag bestämde mig för att gå hela vägen. Att få ner fläktljudet på grafikkortet var en mycket viktig del i hela bygget. Kortet är nedvoltat till 900 mV för att hålla nere värme utvecklingen.

Skulle säga att byta från luft till vatten på GPU blev det största hindret. Mest beroende på att jag inte riktigt tänkte till från början. Tänkte eget och lite fel istället för att bara följa instruktionerna och inse att kontaktytorna på vattenblocket inte följer det som satt på luftkylaren. Då hade jag sluppigt riva den tre ggr för att placera om kyltejpen....

Kommer inte att gå tillbaka till luft efter detta. Ok, nästa bygge blir antagligen också softtube men efter det kan det kanske vara dags för lite pipebending.

Specifikationer:
Chassi: Louqe Ghost S1 + L Tophat
Moderkort: Gigabyte Z390 I Aorus Pro WiFi
Processor: Intel Core i7 8700K @ Stock
Ram: 16 GB Corsair Vengeance White RGB LED Pro 2666MHz
Grafikkort: EVGA GeForce RTX 2080 SUPER 8GB BLACK GAMING
Nätdel: Corsair SF600 Platinum
Lagring: 2 x Corsair Force Series MP510 960GB + Samsung 850 EVO Series MZ-75E500B 500GB

Vattenkylning
Processor: Alphacool Eisbaer LT Solo
Grafikkort: EK-FC RTX 2080/Ti Classic RGB - Nickel + Plexi
Radiator: Alphacool NexXxoS ST30 Full Koppar X-Flow 240mm radiator
Anslutningar: EK-STC Classic, EK-FC Terminal Rotary 90°, EK (GPU) - AF ANGLED 90° G1/4 (CPU)
Slang: EK-DuraClear 13/10mm
Fläktar: Alphacool Eiswind 12

I framtiden ser jag ett byte av fläktar, internminnen och en utökning av SD disken.
Man vill ju aldrig bli helt klar, det förtar ju lite av hela grejen

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Snyggt! Blev hur bra som helst!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Hej
Hur är temps på bygget? Klara av CPU/pump combo att kyla både CPU och GPU?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Hej
Hur är temps på bygget? Klara av CPU/pump combo att kyla både CPU och GPU?

Sorry, way late to the party men såg det först idag.
Absolut klarar den det, visst en radiator till hade varit gott men.
Nedvoltat GPU till 925mV, CPU upp till 4,7 på alla kärnor..

https://imgur.com/a/4tqJzt1

Osäker på om bild följer med
Körde Heaven 30 min 1440p, 2080 SUper
GPU temp 69
CPU temp 66