Gå från IPS LG 34GK950F till VA AOC CU34G2X?

Permalänk

Gå från IPS LG 34GK950F till VA AOC CU34G2X?

Behöver köpa en ny skärm eftersom katten hade sönder min LG 34GK950F, och försäkringen gällde inte när de var ett djur som orsakat olyckan, om man ändå hade vetat de.. Så jag vill inte köpa en lika dyr skärm igen och har därför kollat på 34 med VA panel istället. Har aldrig haft VA tidigare, mina tre senaste skärmar har varit 27 IPS, använder datorn mest till vanlig gameing och serie kollande. Detta är den enda jag hittar som ersättare just nu.

AOC 34" CU34G2X
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5254514

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Bildexpert 📺

@tonka/lonka: AOC CU34G2X är som många andra VA-paneler en panel som ger mer eftersläp och det kommer märkas som en skillnad, särskilt om du med "vanlig gameing" menar rappa shooters och RTS-spel med mycket panorerande över kartor. Skärmen har i alla fall en normal subpixelstruktur och är därför fri från ett annat gissel för VA-paneler

Permalänk

@Laxpudding: Ah okej, ja min förklaring på vad jag spelar var inte så bra, men de är väl en del Fps, moba, rpg och annat. Ja eftersläp är ju inte så kul precis.. lider alla Va i stort sett av lika mycket eftersläp?

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Medlem

Jag har själv tittat på just den skärmen men inte slagit till än. Sitter med en annan VA-panel idag och i spel märker jag vissa eftersläpningar men stör mig inte särskilt mycket på det.

Utan att vara allt för tekniskt raljant så skulle jag säga köp och testa. Du kan alltid lämna tillbaka den.