Permalänk

Msi m320 greanade inget ljud?

Hej sweclockare. Jag har problem med att jag inte får ut något ljud från varken främre eller bakre uttaget på datorn. Men jag kan spela upp ljud genom bluetooth och högtalaren på skärmen. Drivrutiner finns i enhetshanteraren och ljudet är aktiverat i bios. Någon som har en ide ?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Jag antar att du kört den som standardenhet?

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

Jag antar att du kört den som standardenhet?

Skärmen ja. Via nvida ljud output vilket ja tror är fel

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Hedersmedlem

Du ska inte använda Nvidia ljudenhet. Det blir ju fel. Då blir det skärmen. Du ska använda moderkortets ljudkort istället som standardenhet.

Tror inte de dyker upp som valbara om det inte sitter något i dem dock.

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Du ska inte använda Nvidia ljudenhet. Det blir ju fel. Då blir det skärmen. Du ska använda moderkortets ljudkort istället som standardenhet.

Tror inte de dyker upp som valbara om det inte sitter något i dem dock.

Okej men hur får jag datorn till vilja använda moderkortets då ?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Hjälpsam

Sätt i ett par lurar i moderkortets utgångar på baksidan.

I Windows väljer du Realtek som standardljudutgång/ingång. Om du inte har Realtek som alternativ installera Drivturinerna;
https://download.msi.com/dvr_exe/mb/realtek_audio_R.zip

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Sätt i ett par lurar i moderkortets utgångar på baksidan.

I Windows väljer du Realtek som standardljudutgång/ingång. Om du inte har Realtek som alternativ installera Drivturinerna;
https://download.msi.com/dvr_exe/mb/realtek_audio_R.zip

Försökt installera flera olika realtek drivers till ingen nytta

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Sätt ljudenheten på dina hörlurar (ska stå Realtek).

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Skrivet av Juus1:

Sätt ljudenheten på dina hörlurar (ska stå Realtek).

https://i.imgur.com/1sjbU32.jpg

//C

Problemet jag har är att han inte ens hittar något som ansluts alls. Det är som att han inte vill använda interna ljudkortet alls

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i