Bryggad router - får inte vissa enheter att komma ut på internet?

Permalänk

Bryggad router - får inte vissa enheter att komma ut på internet?

Hej!

Jag har bryggat min TP-link AC3200 från min teliarouter (Fick den nya routern från telia när jag tecknade dom som internetleverantör).

Min bärbara dator samt min telefon kan ansluta samt komma ut på internet på min gamla TP-link. Har den på övervåningen, då routern från telia inte täcker upp speciellt bra. Det gjorde inte TP-linken heller.

Nåväl, mitt problem är att..Varken min stationära, min jobbdator, tv eller PS4 kommer ut på internet. Jag kan ansluta till dom olika nätverken som TP-linken sänder ut, men kommer inte mycket längre än så.

Jag har väldigt begränsad kunskap inom området, så vänligen var så pedagogiska ni möjligtvis kan vara.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Att blanda märken är ofta krångligt. Anslut TPn med sladd till Telia routern och se om de funkar bättre

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Amatörenpådator:

Hej!

Jag har bryggat min TP-link AC3200 från min teliarouter (Fick den nya routern från telia när jag tecknade dom som internetleverantör).

Min bärbara dator samt min telefon kan ansluta samt komma ut på internet på min gamla TP-link. Har den på övervåningen, då routern från telia inte täcker upp speciellt bra. Det gjorde inte TP-linken heller.

Nåväl, mitt problem är att..Varken min stationära, min jobbdator, tv eller PS4 kommer ut på internet. Jag kan ansluta till dom olika nätverken som TP-linken sänder ut, men kommer inte mycket längre än så.

Jag har väldigt begränsad kunskap inom området, så vänligen var så pedagogiska ni möjligtvis kan vara.

Tack på förhand!

Menar du att du har 2 st TP link enheter och Telias enhet inkopplade ? Och exakt vad menar du med bryggafrån Telliaroutern ? Vad är bryggat och varför ?
Jag uppfattar det som att du egentligen vill komplettera Telias router med en accesspunkt (eller 2 (TP linkarna?)) snarare än att brygga något ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.