Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Laptop eller smidig burk över sommaren? Vad blir billigast?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2018

Laptop eller smidig burk över sommaren? Vad blir billigast?

Kommer att arbeta borta varannan vecka och för lång resväg för att pendla varje dag.

Kommer däremot inte arbeta fulla skift så kommer finnas tid för spel

Funderar på en billig gaminglaptop eller en liten burk som är lätt att dra med sig.

Hemma har jag en stationär dator som jag inte känner för att dra med mig varannan vecka.

Har tänkt mig streama film, serie. Spela CS:GO och 7 days to die.

Någon som har något förslag hur jag kommer billigast undan?

Extra skärm, mus och tangentbord finns.

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Eftersom du redan har kringutrustningen och CS:GO är den nivå som krävs lär ju en gammal stationär dator vara absolut billigaste lösningen. Vi snackar om kanske 2000 kronor för en i5:a med ett GTX 970 och 8 GB RAM. Är det bästa lösningen - kan bara du svara på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The Korova Milkbar
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av hakro807:

Eftersom du redan har kringutrustningen och CS:GO är den nivå som krävs lär ju en gammal stationär dator vara absolut billigaste lösningen. Vi snackar om kanske 2000 kronor för en i5:a med ett GTX 970 och 8 GB RAM. Är det bästa lösningen - kan bara du svara på.

Håller med. Om du ändå kommer att befinna dig på samma plats varannan vecka, kör på en stationär dator.

Crucial Ballistix Tactical 16GB 2750Mhz ■ Asus Z170-A ■ MSI GTX 1070 Gaming X ■ Intel i5 6600k 4.5Ghz
be quiet! Pure Rock ■ Samsung EVO 860 500GB
FD Define S ■ EVGA Supernova G2 650W
Seagate 7200RPM 1TB ■ Ducky ONE G&Y PBT, MX Blue ■ Logitech G403
Philips 276E

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2018

Tack! Ska ta och kika begagnat