Permalänk

Min fanbase

Blir troligen någon över, men bättre det...

Visa signatur

Civ. Ing. D ( LTH )
Hi-Fi & Hemmabionörd - redaktör på Faktiskt - Sveriges främsta Hi-Fi-forum
Hemautomation med Homey & HUE m.m.

Permalänk

Argh... tappade min post....alltid så trist att behöva skriva en gång till...
---

Inget direkt att visa... Det blev tre stycken Noctua redux-900 140mm satta. Mest nytta gjorde det att bli av med NZXT-fläktarna, Fractal-fläkten var mer marginell.

Försök INTE sätta tillbaka plåtlocket i PSU-shroud efter vattenkylningen, det går inte om man inte vågar sig på att bända eller nå't.

Utblåset har nu varmluft och det lilla som läcker nere vid risermonteringen är svalare. Mission accomplished. Datorn låter nu som en svag pris snarare än en mikrovågsugn. Matchar utseendet mycket bättre... Känns mer "lyx"...

Kraken funkar när den får NZXTs USB-splitter. Den kan man få från NZXT som man kan påvisa inkompatibelt moderkort - jag köpte den "på stan" för snabbhetens skull. Funkar.

Z63 kan bara rotera displayen 90 grader.... inte ALLA 90 grader.... fick ta loss och vända så jag får det rätt.

Lyckades dra ur VGA-power när jag skulle peta undan USB-splittern, så halv hjärtinfarkt fick man ju på BIOS-meddelandet....

Inget uppenbart jag vill pilla med ytterligare, nu skall jag köra den lite istället.

Visa signatur

Civ. Ing. D ( LTH )
Hi-Fi & Hemmabionörd - redaktör på Faktiskt - Sveriges främsta Hi-Fi-forum
Hemautomation med Homey & HUE m.m.

Permalänk
Medlem

Vilket fint bygge och kul att följa dina tankar! hur många WUs/tid får du ut med nya burken? Hur mycket ger cpu kontra grafikkort?

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk

Tack!

oj... så noga har jag inte räknat... man tar i alla fall WUs med mer poäng med grafikkortet - de för CPU är inte värda alls lika mycket och jag vet inte hur man sätter upp den så den kan ta mer än en CPU-WU samtidigt.... det skulle behövas om den skulle använda i närheten av CPU-kapaciteten.

Så skulle jag bygga enbart för det, så hade jag nog sparat in på CPU och försökt spara ihop till med GPU...

Visa signatur

Civ. Ing. D ( LTH )
Hi-Fi & Hemmabionörd - redaktör på Faktiskt - Sveriges främsta Hi-Fi-forum
Hemautomation med Homey & HUE m.m.