Köpråd, androidlur ev. med abonnemang

Permalänk
Medlem

Köpråd, androidlur ev. med abonnemang

Hej!

Sitter i sitsen att det börjar bli dags för sonen att skaffa mobilabonnemang. Han har idag en iPhone 6 plus som speltelefon utan ab. men den börjar ge upp (touch slutar funka i tid och otid, Pokémon go som är vanligaste appen stänger ned så fort det händer lite för mycket).

Tanken slog mig att han skulle kunna ta min OnePlus 6 och att pappa får en ny leksak också...

Hittade alternativet med Sony Xperia 1 II inkl. frisurf från 3. landar på 799kr/månad, då kan jag lägga till sonen och sambon för 99kr per person. 1000kr för 3 abonnemang med fri surf och en telefon som verkar vettig känns frestande.

Det som gör mig lite tveksam är om det är dumt att låsa upp sig i 24 månader till en operatör, jag skulle vilja ha 5g så snart som möjligt och 3 är väl den operatör som ligger sämst till i auktionen om frekvenserna? Det är så jag tolkade deras reaktion på att det fanns ett utrymme för lite i 3,5ghz banden...

Till saken hör att vi har adsl hemma idag (bor ute i skogen) och jag skulle vilja byta det till 5G, gärna som ett extra sim eller extra familjeabonemang så fort som möjligt.

Så frågorna är:
Är Sony luren det bästa valet? (Vill inte ha Samsungs bloat eller P40 utan Google)
Är det bättre med tillfällig lösning i väntan på höstens 5g auktion?

Edit:
Kan lägga till att det jag prioriterar hos mobilen är kamera framför prestanda, Xiaomi har någon med mellanklassprestanda men 108mp kamera som också hade varit intressant om inte för att det alltid påtalas hur mycket de ändrat på android-upplevelsen.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Wiczor:

Är det bättre med tillfällig lösning i väntan på höstens 5g auktion?

Allt är bättre än att vänta på 5G - storstadsfenomenet. Busken lär få vänta på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Allt är bättre än att vänta på 5G - storstadsfenomenet. Busken lär få vänta på det.

Fan, jag inser att du har helt rätt men hoppades ändå att någon skulle säga raka motsatsen. 😖