Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Askersund
Registrerad
Jun 2014

RAM till MSI MEG Z490 ACE

Hej!

Jag har hittat 16Gb stickor på 3200MHz och timing 14-14-14-34 som jag skulle vilja ha, men de finns inte med på listan över godkända stickor. Någon som har förslag på andra likvärdiga stickor?

Stickorna som inte passar: Klicka på denna text

Kompabilitetslistan: Klicka på denna text

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Maj 2015
Skrivet av Treeminder:

Hej!

Jag har hittat 16Gb stickor på 3200MHz och timing 14-14-14-34 som jag skulle vilja ha, men de finns inte med på listan över godkända stickor. Någon som har förslag på andra likvärdiga stickor?

Stickorna som inte passar: Klicka på denna text

Kompabilitetslistan: Klicka på denna text

Du har missförstått det här. QVL är inte listan över "godkända" minnen, det är bara listan över minnen som tillverkaren har testat och officiellt bekräftar fungerar med moderkortet. De är inte kompletta och kommer aldrig vara det för tillverkarna har inte tid att sitta och testa varenda variant av RAM som existerar. Hittar du något som inte är med på den listan kommer det till 99,9% chans fungera ändå.

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Noctua NH-U14S | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Fractal Design Meshify C | Cooler Master MK750 MX Silent Red | ASUS Strix Claw | Dell U2515H

Frågor eller funderingar? Skicka ett PM eller kontakta oss.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Askersund
Registrerad
Jun 2014

@Andreaz1: Perfekt då köper jag dessa och hoppas att det fungerar. Tack för svaret!