måste det köpas en kabel till en 144hz skärm?

Permalänk

måste det köpas en kabel till en 144hz skärm?

troligen en dum fråga men måste man köpa en ny displayports kabel till en 144hz skärm?
Jag vill köpa denna https://www.webhallen.com/se/product/317468-Asus-VP249QGR-24-...
men vet inte om jag måste välja till displayport kabeln som rekommenderas, eller går det med min displayport kabel jag har just nu?

Permalänk
Bildexpert 📺

@KeewiDood: Det brukar ingå en DP-kabel och har du redan en sedan tidigare lär en tredje kabel inte göra någon nytt. Finns inget som är extra krävande för kablarna med den skärmen heller.

Permalänk

@Laxpudding: så du tror att en sådan kabel kommer att komma med skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeewiDood:

så du tror att en sådan kabel kommer att komma med skärmen?

Webhallen skriver inte vad som följer med och Asus själva skriver bara att det kan följa med antingen en VGA-, HDMI-, eller DP-kabel. Kollar man på samma skärm hos Inet så skriver de att det följer med en HDMI-kabel, så troligtvis gäller samma för övriga svenska butiker. Vill du ha ett mer exakt svar så är det tyvärr bara Webhallen som kan svara på vad som följer med.

Och för att svara på vad din nästa fråga troligtvis kommer vara så klarar HDMI också 1080p@144Hz. Det är inte alla skärmar som gör det, men om Asus skickar med en HDMI-kabel till skärmen så utgår jag ifrån att just den modellen gör det. Om du har ett NVIDIA-grafikkort så måste du dock använda DisplayPort om du vill utnyttja adaptive sync-funktionen (Freesync eller G-Sync Compatible) på skärmen.

Permalänk
99:e percentilen

Du behöver inte köpa till någon DP-kabel om du redan har en.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers