Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

PDP Gaming Laddningsstation Ultra Slim (Xbox One)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Dec 2005

PDP Gaming Laddningsstation Ultra Slim (Xbox One)

Tjo.
Jag köpte för ett tag sedan 2 st XBOX one kontroller och en sticka för att anända dom i PC spel.
Men jag tror att frågan assar bättre här (om inte, kanske en moderator kan flytta tråden till en lämplig forumsdel).
Till dessa kontroller så köpte jag även en laddare (PDP Gaming Laddningsstation Ultra Slim - Xbox One).
Efter lite sökningar på google så skall laddaren ladda upp ett tomt batteri till fult på ca 144 minuter.
Men hur är det egentligen med att låta kontrollerna ligga på laddaren hela tiden utan att dom används.
Jag kommer in i olika perioder där det är bara ett spel som gäller och till vissa spel vill jag ha kontrollerna istället för tangentbord och mus.
Men frågan är om batterierna tar skada av att ligga på i flera veckor utan att jag använder dom? För min erfarenhet säger att dom gör det men får även motsatta åsikter om det.
Jag har en smart plug från TP-Link (HS100)där jag kan sätta å och stänga av laddaren.

Vad anser ni om att batterierna tar skada eller inte?

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GD (Aorus Radeon 580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD 1 (OS): Samsung 840 EVO 120 GB | SSD 2 (Games): Samsung 850 EVO 250 GB | SSD 3 (Games): Samsung 840 EVO 120 GB | HDD (Lagring): 640 + 500 GB HDD | Streaming card: Elgato Game Capture HD60 PRO (PCI-E) | Chassi: Cooler Master Storm Trooper | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 2x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz