Streama 4K HDR Atmos med i7-4790K GTX 1050Ti

Permalänk
Medlem

Streama 4K HDR Atmos med i7-4790K GTX 1050Ti

Som rubriken lyder funkar det göra med min setup i rubriken?

Permalänk
Medlem

Går alldeles utmärkt, bara dela videon över nätverk och spela upp på dator/TV/Mobil som klarar spela upp 4k.

Står inte i frågan, men hade du tänkt koda om videon i realtid?

Permalänk
Medlem

Jag tänkte på Netflix med min setup.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ditt grafikkort skall även klara HDR
https://www.rockpapershotgun.com/2019/10/30/what-graphics-car...

Se till att aktivera det i Windows med.

Permalänk
Medlem

Jag får detta felmedelande när jag ska spela nåt: Felkod:U7361-1254-C00D5212

Vad äe bekymmret och hur ixar jag det

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har följit den guiden utan framgång. Vad kan felet vara då?

Permalänk
Medlem

Svårt att avgöra, men verkar ju ha med ljudet att göra.
Fungerar ljudet annars?
Fungerar Netflix om det inte är 4k?
Vilket OS har du? Win10?

Du kan testa installera om drivrutinerna för ljudet.

Permalänk
Medlem

Netflix Ultra HD

Netflix är tillgängligt i Ultra HD på Windows-datorer och Windows-surfplattor. För att streama i Ultra HD behöver du:

En dator eller surfplatta med Windows 10 och de senaste Windows-uppdateringarna installerade.

Webbläsaren Microsoft Edge eller Netflix-appen för Windows 10.

En 60 Hz- och 4K-kompatibel skärm (med HDCP 2.2-anslutning om det rör sig om en extern skärm).
Obs!
Varje skärm som är ansluten till din dator måste uppfylla dessa krav för att kunna streama i Ultra HD.

Intel's 7th generation Core CPU (i3, i5, or i7 models in the 7xxx or 7Yxx series) or newer, or a NVIDIA GPU that meets these requirements.

Ett abonnemang som stöder streaming i Ultra HD. You can check which plan you're currently on at netflix.com/ChangePlan.

En stabil internetanslutning på 25 megabit per sekund eller mer.

Inställningen för streamingkvalitet är Auto eller Hög (High). More information about video quality settings can be found in our Playback Settings article.

Dold text

Netflix HDR

Netflix finns tillgängligt i HDR på Windows-datorer och Windows-surfplattor om du använder webbläsaren Microsoft Edge eller Netflix-appen för Windows.

Om du vill streama HDR-innehåll på din Windows-dator måste ditt system uppfylla följande krav:

Om du använder en integrerad Intel-grafikprocessor:

Windows 10 Creators Update (version 1709).

Processor: 7:e generationens Core-processor (av modell i3, i5 eller i7 i serien 7xxx eller 7Yxx) eller senare.

Grafikdrivrutin: 22.XX.XX-serien, version 4708 eller senare.

Obs!
Enheterna måste ha aktiverats för HDR av tillverkaren.

Om du använder en diskret NVIDIA-grafikprocessor:

Windows 10 Fall Creators Update (version 1709).

Grafikprocessor: 1050-, 1060-, 1070- och 1080-kort med minst 3 GB grafikminne.

Grafikdrivrutin: 387.68 (23.21.13.8768) eller senare.

Obs!
Enheter måste ha stöd för Microsoft PlayReady 3.0 eller senare.

Om du är osäker på om din dator uppfyller kraven är det bäst att kontakta datortillverkaren.

Dold text

Så man behöver 7e generationen och nyare med GPU 1050 och nyare för att kunna spela Ultra HD + HDR? Det känns surt när man sitter på i7-4790K och GTX 1050Ti. Det blir en dyr uppgradering då.

Permalänk
Medlem

UHD: "or a NVIDIA GPU that meets these requirements."
OR betyder eller, så ska räcka med 1050Ti.

HDR:
Om du använder en integrerad Intel-grafikprocessor:
Processor: 7:e generationens Core-processor
Om du använder en diskret NVIDIA-grafikprocessor:
Grafikprocessor: 1050-, 1060-, 1070- och 1080-kort med minst 3 GB grafikminne.

Så även HDR ska gå att göra med 1050Ti

Kontrollera att du har minst 3GB minne.
Se även till att Netflix appen eller Edge webläsaren använder ditt grafikkort och inte inbyggda grafikkortet.
Tror de ska gå att ställa in i NVIDIA Control Panel.
Har inte inbyggt grafikkort i min nuvarande dator så vet inte om de ser annorlunda ut.
Har för mig att de finns något val om vilket grafikkort som används under "Manage 3D Setting" sedan Global Setting eller Program Setting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

UHD: "or a NVIDIA GPU that meets these requirements."
OR betyder eller, så ska räcka med 1050Ti.

HDR:
Om du använder en integrerad Intel-grafikprocessor:
Processor: 7:e generationens Core-processor
Om du använder en diskret NVIDIA-grafikprocessor:
Grafikprocessor: 1050-, 1060-, 1070- och 1080-kort med minst 3 GB grafikminne.

Så även HDR ska gå att göra med 1050Ti

Kontrollera att du har minst 3GB minne.
Se även till att Netflix appen eller Edge webläsaren använder ditt grafikkort och inte inbyggda grafikkortet.
Tror de ska gå att ställa in i NVIDIA Control Panel.
Har inte inbyggt grafikkort i min nuvarande dator så vet inte om de ser annorlunda ut.
Har för mig att de finns något val om vilket grafikkort som används under "Manage 3D Setting" sedan Global Setting eller Program Setting.

Har inget inbygct grafikkort så fattar inte vad som är problemet. Använder dock Windows 10 LTSC senaste version om det har nå betydelse men prstade med supporten och han tyckte inte det hade nå betydelse.

Permalänk
Medlem

https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/80807/in...

Enligt Intel så har du en HD Graphics 4600 inbyggt grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/80807/in...

Enligt Intel så har du en HD Graphics 4600 inbyggt grafikkort.

Nu funkar det spela alla titlar. Var tvungen och installera en plugin jag hittade på Netflix guider. Det är Atmos och flerkanalig ljud som inte funkar nu. Jag använder inte den interna grafikkortet. Datorn är ju kopplat till min Soundbar som stödjer Atmos. Sen vidare till min Hue Sync Box som även stödjer HDR/Atmos/Dolby Vison. Sen till TVn (Samsung Q90R) Grejen när jag slår på en Atmos film så kickar inte Atmos in på min Soundbar (Samsung HW-Q906R). Sen så verkar all filmer vara 2.0 ljud (stero). Seriöst har Netflix inte 5.1 eller 7.1 men Atmos. Hur är det möjligt? Har laddat ner Dolby Access appen från Windows Store och följt aktiveringsguiden men den vägrar när man ska välja Atmos och går till föregående ljudkanal. Kan bara välja Stero, 5.1 och 7.1. Om jag stänger av Atmos i TVn då går det välja Atmos men då hör jag inget Atmos ljud eller att man ser i Soundbaren att Atmos körs vilket det gör när jag t.ex kör med MadVR och MPC-HC då kickar Atmos ljudet in så tydligen är det nåt med min Windows 2019 LTSC. Den är uppdaterat till senaste och även Nvidia har den senaste uppdateringen. Jag tror boven i dramat är att det inte går aktivera Atmos i Windows är Dolby Access inte vill eller Nvidia har nå bugg när det gäller detta eller nå bugg i Windows 2019 LTSC för första gången jag installerade om datorn så funkade Atmos med alla players vilket inte gick innan men då slutade det fungera efter man startat om datorn. Jag vill gärna lösa detta, Jag köpte Netflix just för HDR och Atmos. Känns meningslöst för mig utan. Hur löser man detta?

Permalänk
Medlem

Tror du behöver kontakta Netflix support