Permalänk
Medlem

Kringutrustning!

Hej.
Har länge tänk på vad det är som gör att man vill ha vissa märken/företagsloggor på sin kringutrustning.
Själv har jag alltid tyckt om Razers produkter , jag vet att dom är lika hatade som Nickelback i ett rockforum
Men jag har kört med allt från A-Ö för att testa och känna men alltid valt Razer i slutändan , undantaget är headset där jag fastnat för Corsair.

Så boys and girls , vad är det som gör att ni fastnat för ett speciellt märke.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

"jag vet att dom är lika hatade som Nickelback i ett rockforum"

Detta är nytt för mig Jag känner ingen som rakt av skulle säga att de är hatade.

Det finns inget märke jag föredrar. Det kanske råkar vara att det finns en viss sak som en viss tillverkare gör bättre, men om jag upptäcker någon annan som gör samma sak till bättre pris så kan det räcka för att jag ska gå över till dem.

Ett typexempel för mig är Apple med sina touchpads. Hittills har jag inte hittat någon annan motsvarande, men jag är sugen på att testa mig fram.

Gällande tangentbord och möss så råkar jag just nu ha Steelseries på båda, men det är för att musen hade ett vettigt pris och allt jag letade efter, samt att tangentbordet tickade alla rutor och jag ville testa på Omnipoint. Hörlurarna är AKG. Ljudinterfacet är ett Roland Quad-Capture. Mikrofonen är från Shure. Skärmarna är från Philips och Dell.

Nä, jag skulle inte säga att det finns något märke jag skulle svära är bra. Alla har något bra. Alla har något mindre bra.

Permalänk
Medlem

"Så boys and girls , vad är det som gör att ni fastnat för ett speciellt märke."

Är nog inte så innsnöad på något speciellt märke annat än att det ska vara bra kvalitet.
Tangentbord jag har haft har nog vart IBM (bra länge sedan ^^)/Microsoft/Keytronic/Logitech.
Möss är mest Microsoft/Logitech jag kommer ihåg.
Hörlurar Pioneer/Sony/Bowers & Wilkins är nog dom jag haft som vart bra, förutom Sennheiser headset.