Permalänk
Medlem

Vettig stol runt 1000?

Då livssituationen har förändrats och datorsittandet har gått från 4h till 14h /d så har ländryggen börjat säga ifrån. Min gamla stol från ikea håller inte längre. Jag är alltså på jakt efter något som inte är allt för dyrt, och heller inte något som ser ut som en ferrari. Tips mottages hjärtligen!

Permalänk
Medlem

Se om du kan hitta en begagnad stol i bra skick på Blocket eller så. T.ex. en Kinnarps-stol.

Permalänk
Medlem

@mnoomh:

Alltså med handen på hjärtat, begagnat är nog den enda vägen. 1000kr för en ny stol som ska fixa 14 timmar om dagen känns rätt i praktiskt taget omöjligt. Finns undantag givetvis

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Ikeas Markus stol, kostar lite mer än tusenlappen men helt ok för pengarna.
Leta annars på begagnat t.ex Kinnarps, eller RH Logic 400.

Permalänk
Medlem

Håller med om andrahandsmarknaden, men ibland är det hutlösa priser på Blocket - säger en som spanar efter en kontorsstol själv.

Se efter om du kan hitta några andrahand kontorsmöbel-handlare i dina trakter. Finns gott om dom i storstäderna. De kan vara rätt dyra men har själv lyckats pruta till mig möbler därifrån tidigare.

Det bästa alternativet är annars att försöka hitta något företag som gått i konkurs eller ska flytta. De kan ha något som du kan få för en billigare peng.

Permalänk
Medlem

Har själv en budget gamingstol av märket Arozzi som heter Monza och kan sitta länge i den. Har aldrig fått ont någonstans och den är rejäl och robust. Hur länge fejklädret håller vet jag inte men jag tycker om den i alla fall. Skön att sitta i.

Permalänk
Medlem

Jag gillar också IKEA Markus. Kostar 2000 ny så går nog att få för runt tusenlappen begagnat. Ett tips är att lägga en en bevakning på Blocket.

Permalänk
Medlem

Det är bättre att lägga mer pengar än att snåla för ryggens skull
Jag skulle nog rekommendera max 5k istället så får du en ergonomisk stol med bra kvalité