Undersökning: Samsung frågar SweClockers

Permalänk
Melding Plague

Undersökning: Samsung frågar SweClockers

Samsung ber medlemmarna om råd i en ny undersökning om teknik och vägval i mobiltelefondjungeln.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns som att dom "dodgar" batteri-torskarna... inte en enda fråga hade med anständig batteritid att göra.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Jag har fyra önskemål för framtida flaggskeppsmobiler från Samsung.

1. Platt skärm utan böjda kanter (korkade på så många sätt!).
2. 3.5 mm hörlursuttag
3. Kamerahål utanför skärmytan, alternativ ingen kamera på skärmsidan alls (onödig funktion).
4. Minst dubbelt så stora batterier i förhållande till förbrukningen som i dag.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Deltar inte vanligtvis men tröskeln var låg. Är inte nöjd med min jobbmobil som är Samsung, hade aldrig valt att ha en själv. För mycket "one size fits all" designfilisofi och kompromisser därefter.

Visa signatur

data, representation av värden, text etc. lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner.
dator, digital automatisk beräkningsmaskin som styrs av ett i dess minne lagrat program.

Permalänk
Medlem

Bort med Exynos eller se till att vara bättre än snapdragon glömde jag skriva, attans.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Kör en hyfsat ny Samsung och är nöjd, använder dock inte prestandan så hade kunnat köpa billigare men storleken är bra eller så ska den vara mindre (Samsung S9)

Permalänk
Medlem

Sannolikheten att Samsung hela vägen borta i Sykorea skulle förändra nästa modell pga vad någon sweclockare tycker är mycket hög!

Permalänk
Medlem

En fråga var vad Samsung gör rätt:

  • AMOLED

  • Många storlekar/prisklasser i utbudet

  • 3.5mm ej helt skrotad utan finns i många modeller

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk

De satsar såklart på populära modeller som folk vill ha. Jag själv skulle lugnt köpa en mobil som väger 100gram extra och är tjockare om batteritiden är mycket bättre. Men det räcker ej med en köpare.
Det jag tror på är trådlös laddning i telefon och i batteripacken, så har man dessa 2st i fickan. Varför inte ha batteripacken i mobilskalet. Batteri i skalet vill jag minnas fanns tillbaka på 90talet.

Permalänk
Medlem

Önskar verkligen att Samsung hade flaggskeppstelefoner utan rundade hörn/sidor. Har det idag och det blir inte en dylik telefon igen.

Permalänk
Inaktiv

Altså det är svårt att ge något annat än bottenbetyg för integritet när man tvingas sätta fingret på en fingeravtrycksläsare för att använda mobilen.

Avsaknad av 3.5mm jack det helt omöjligt att jag skulle betala någon större peng för mobilen. Att inte kunna lyssna på musik eller videoklipp utan att ha med en USB adapter är helt befängt. Inget jag accepterar från en mobil som kostar över 2-3000kr.

Permalänk
Lego Master

@lillaankan_i_dammen:
Det finns redan skal med inbyggd powerbank som alltid är kopplad på laddporten i mobilen, ex:
https://www.teknikdelar.se/powercase-batteriskal-3000mah-for-...

Skrivet av anon56869:

Altså det är svårt att ge något annat än bottenbetyg för integritet när man tvingas sätta fingret på en fingeravtrycksläsare för att använda mobilen.

Avsaknad av 3.5mm jack det helt omöjligt att jag skulle betala någon större peng för mobilen. Att inte kunna lyssna på musik eller videoklipp utan att ha med en USB adapter är helt befängt. Inget jag accepterar från en mobil som kostar över 2-3000kr.

Du vet att bluetooth är en grej va?
Och förresten, hur skulle annars en fingeravtrycksläsare funka? Psioniskt? Och du vet att man inte behöver använda dom? Det går lika bra med pinkod eller lösenord. Eller mönster, om man är lagd åt det hållet.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Jag vill minnas de redan fanns på 90talet. Problemet är att få det tills ens telefon med ens önskemål. Själv har jag plånbokskal, då jag vägrar ha en separat plånbok med mig.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

jsg vill minnas de redan fanns på 90talet. Problemet är att få det tills ens telefon med ens önskemål. Själv har jag plånbokskal, då jag vägrar ha en separat plånbok med mig.

Hade länge plånboksfodral jag med, men har sedan ett tag tillbaka bara några enstaka kort med mig, så har antingen dem i en separat ficka i jackan, eller så kör jag helt barebone med bara körkortet och betalar med mobilen. Så länge jag rör mig där jag vet att jag kan betala med Samsung Pay, så funkar det riktigt bra. Ica-kortet finns ju i mobilen nuförtiden med. När jag kan legitimera mig mot polisen med BankID, så slipper jag körkortet med.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Altså det är svårt att ge något annat än bottenbetyg för integritet när man tvingas sätta fingret på en fingeravtrycksläsare för att använda mobilen.

Avsaknad av 3.5mm jack det helt omöjligt att jag skulle betala någon större peng för mobilen. Att inte kunna lyssna på musik eller videoklipp utan att ha med en USB adapter är helt befängt. Inget jag accepterar från en mobil som kostar över 2-3000kr.

Det sköts dock av Androids inbyggda API:er, ditt finger lämnar aldrig telefonen.

Köpte en A50 till tjejen i våras. Hujeda mig vilken skittelefon det är jämfört med t ex Xiaomi. Fingeravtrycksläsaren under skärmen fungerar aldrig, extremt mycket bloat i telefonen, för varje google app finns det en Samsung motsvarighet, inställningarna är fulla med Samsung konto hit och dit. Prestandamässigt jämför jag med min egen Oneplus 6 och dom spelar inte i samma liga. Vissa appar tar flera sekunder att starta och inget hålls i minnet. Det enda positiva är väl att skärmen är helt okej.

Nej usch, aldrig mer Samsung i vårat hushåll. A50 ska snart säljas, verkligen bortslösade pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Bort med Exynos eller se till att vara bättre än snapdragon glömde jag skriva, attans.

Jag skrev det åt dig.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Gillar Samsungs hårdvara, men deras Android verkar väldigt dåligt uppdaterad. Dock gillar jag ikonpaketet i OneUI.
Inte helt omöjligt att det blir en Samsung nästa gång

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Om Samsung hade använt sig av rent Android-OS så hade Oneplus haft en ordentlig utmanare. tyvärr är inte så fallet för min egen del. Bloatat OS - inget köp.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Avstängd

Min lista på vad jag önskar mig till tomten.

  1. 3.5 mm hörlursuttag

  2. 8 tums skärm

  3. Home knapp

  4. Bort med fram kamera

  5. Inte på tvingad massa skit appar som Facebook.

  6. Mer batteritid

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

iPhone som oftast används som referens för att jämföra med androidtelefoner. För många är iPhone ett bättre köp både som privat eller jobb/förmånstelefon. Samsung är dyra i jämförelse när telefonen blir obrukbar efter 2 år. Samsung borde ta lärdom av Apple när det kommer till uppdateringar, åtminstone ger telefonen minst 5 år med nya säkerhetsuppdateringar.

Har en Note10+ idag, vid nästa byte blir det iPhone om Samsung inte ändra upplägget när det gäller telefonens livslängd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Altså det är svårt att ge något annat än bottenbetyg för integritet när man tvingas sätta fingret på en fingeravtrycksläsare för att använda mobilen.

Vad menar du? Är det enda sättet att öppna skärmen på nya mobiler från Samsung? På min nuvarande använder jag bara hårt/långt tryck på "knappen". Jag gör det ofta med t ex knoge eller liknande. Fingeravtryck skulle jag aldrig kunna acceptera.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@lillaankan_i_dammen:
Det finns redan skal med inbyggd powerbank som alltid är kopplad på laddporten i mobilen, ex:

Du vet att bluetooth är en grej va?

1. Sånt skal skyddar inte skärmen, och är därför helt uteslutet för min del. Jag använder enbart det som kallas "flip case", dvs som skyddar hela mobilen, inte bara baksidan.

2. Bluetooth ger sämre ljud och laggar, och kräver lurar som behöver laddas. Helt oacceptabelt!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Bra initiativ! Här ska gnällas på Exynos tills fingrarna blör Batteritiden i min s10 är fasen under all kritik. Snudd på sämre än föregående s8.

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk
Medlem

Sen dom började med reklam i sina inbyggda menyer på TV:arna så finns det inte en chans att jag köper en Samsung produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Känns som att dom "dodgar" batteri-torskarna... inte en enda fråga hade med anständig batteritid att göra.

Anmärkte lite på det på sista frågan

Fråga: "Vad vill du att Samsung gör med infon från denna undersökning"
Mitt svar: "Läs fritexterna. Bara för att jag inte instämmer helt i något, betyder inte att jag vill att ni ska förändras. Det är ni som anser att punkterna är viktiga, inte jag."

Permalänk
Medlem

svarade,, kört både iphone 11 serien och s20+ etc.. och samsung får iphone att se ut som leksaker i design och skärm per telefonyta.. men.. är inte kär i android... eller samungdroid UI..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Lego Master
Skrivet av cyklonen:

2. Bluetooth ger sämre ljud och laggar, och kräver lurar som behöver laddas. Helt oacceptabelt!

Jag kan inte låta bli att notera att du använder en trådlös mus? Som förmodligen behöver laddas eller byta batterier ibland. Så inte helt oacceptabelt? Och nej, det är inte "oacceptabelt". Bluetooth för audio är en rimlig kompromiss, inget annat.

Men du är välkommen att släpa runt på ett dieselaggregat och en rörförstärkare om du vill. Jag rockar mina Buds och slipper sladdar så länge.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag har fyra önskemål för framtida flaggskeppsmobiler från Samsung.

1. Platt skärm utan böjda kanter (korkade på så många sätt!).
2. 3.5 mm hörlursuttag
3. Kamerahål utanför skärmytan, alternativ ingen kamera på skärmsidan alls (onödig funktion).
4. Minst dubbelt så stora batterier i förhållande till förbrukningen som i dag.

Håller med på allt utom trean.
Tycker vi behöver bättre selfiecams än vi har just nu (använder den dagligen för videosamtal).
Utanför skärmen ja, men inte helt ta bort.

Skrivet av Shudnawz:

Du vet att bluetooth är en grej va?

Hur gör folk för att få bluetooth att fungera bra?
Min tjej har en helt ny samsung telefon, helt nya lurar. Det klipper ut konstant, jag hade min flic i fickan och gick förbi henne så tappade hon bluetooth.
Använder själv bluetooth för flic och ljud i bilen, tappar kontakt konstant så det slutar spela musik eller att signalen från min flic inte når telefonen.

3.5mm fungerar hela tiden!

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Trevligt att ni också samarbetar med en riktigt mobil tillverkare.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Håller med på allt utom trean.
Tycker vi behöver bättre selfiecams än vi har just nu (använder den dagligen för videosamtal).
Utanför skärmen ja, men inte helt ta bort.

Hur gör folk för att få bluetooth att fungera bra?
Min tjej har en helt ny samsung telefon, helt nya lurar. Det klipper ut konstant, jag hade min flic i fickan och gick förbi henne så tappade hon bluetooth.
Använder själv bluetooth för flic och ljud i bilen, tappar kontakt konstant så det slutar spela musik eller att signalen från min flic inte når telefonen.

3.5mm fungerar hela tiden!

Dom enda bt lurar jag haft är Sony WF 1000XM3 och dom fungerar perfekt.