Hjälp! Helt nytt m2 Kingston A2000 500GB M.2 NVMe visar 1gb

Permalänk
Medlem

Hjälp! Helt nytt m2 Kingston A2000 500GB M.2 NVMe visar 1gb

Hallå, har precis plockat ihop en dator som är nyköpt & allt fungerade fram tills första starten då jag såg i bios att min m2 disk visar 1GB.

Testade ändå att sätta i usb't med installation windows 10 för att se om jag kunde formatera den där, men alla alternativ är gråa & kan inte heller plocka bort den, även där står det att det är 1gb storlek.

disc: Kingston A2000 500GB M.2 NVMe
moderkort: MSI B450-A PRO MAX

Någon som har en ide? tack på förhand

Permalänk
Medlem

@Triyo:
Har råkat ut för att USB-stickor har visat helt fel storlek några gånger och det är egentligen inte så mycket man kan göra åt det det själva.

Man kan dock prova nolla med hjälp av te.x HDD LLF Low Level Format Tool vilket Kingston (en av USB-stickorna var från Kingston) sa till mig att prova innan de godkände reklamation.

Det finns också liknade verktyg för Linux vilket man kan köra från en Live CD/USB.

Nu handlade det dock om USB-stickor som fungerade som nya och helt plötsligt ballade ur efter några månader, och i ditt fall så handlar om en helt ny disk, så kontakta butik/företag där disken är köpt för en reklamation då det handlar om DOA (Dead on Arrival).

Skulle butik/företag bråka, så har iaf. tidigare Kingston haft slutkunds support men vid godkänd RMA får man själva stå för frakten till dem (fick skicka till stickan till England).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem