Vad skall jag spela i väntan på FC6?

Permalänk

Vad skall jag spela i väntan på FC6?

Jag har ganska dålig koll på spel i allmänhet och spelar väldigt lite, men av någon anledning så började jag spela FC4 på ungarnas PS4 och fastnade. Från början var det mest att jag gillade hur snyggt det var på vår 55" OLED TV, men efter ett tag så gillade jag verkligen spelstilen, den öppna världen, de varierande uppdragen o.s.v. Efter detta så har jag även spelat igenom FC3, FC5 och FCND, på PC. Uppgraderade PC:n för att kunna köra FC5 på max, och det är verkligen sjukt snyggt!

Finns det några bra liknande spel som jag borde spela i väntan på FC6?

Har försökt ge mig på The Witcher 3 - Wild Hunt flera gånger eftersom det fått så bra betyg, men det är inte riktigt min kopp te. Kommer liksom inte in i det, man måste nog kunna spela det i lugn och ro i längre pass, vilket är svårt med fru och barn... Det slutar oftast med en quickfix där jag istället nollställer någon outpost i FC.

// Andreas

Visa signatur

Gigabyte X570 Aorus Master || Ryzen 5950X || Fractal Design S36 & NF-A12x25 || G.Skill Trident Z Neo 3600 cl16 || MSI 2080 Ti X Trio || Fractal Design Vector RS || Corsair AX850 || Corsair MP600 1TB || Samsung 970 Evo Plus 1TB || Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk

Days Gone kanske, har samma struktur som Far Cry, open world med outposts och olika missions att välja imellan lite som man vill. Funkar fint att spela i kortare sessions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BirdPeople:

Days Gone kanske, har samma struktur som Far Cry, open world med outposts och olika missions att välja imellan lite som man vill. Funkar fint att spela i kortare sessions.

Days Gone var det första som slog mig också. Annars kanske Assassin's Creed-spelen är ett alternativ?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Far Cry Primal kanske kan vara nåt.

https://www.youtube.com/watch?v=LJ2iH57Fs3M

Permalänk
Skrivet av BirdPeople:

Days Gone kanske, har samma struktur som Far Cry, open world med outposts och olika missions att välja imellan lite som man vill. Funkar fint att spela i kortare sessions.

Verkar klart intressant, särskilt som jag faktisk är lite av en zoombie nerd. Får kanske ge det en chans även om jag helst spelar på PC.

Skrivet av Utopolitan:

Days Gone var det första som slog mig också. Annars kanske Assassin's Creed-spelen är ett alternativ?

Intressant, har faktiskt aldrig tänkt att det skulle vara för mig. Vilken version är bäst?

Skrivet av xc:

Far Cry Primal kanske kan vara nåt.

Nä, jag tror inte det. Själva jaktmomenten har egentligen aldrig tilltalat mig i FC.

Tar gärna emot fler förslag.

// Andreas

Visa signatur

Gigabyte X570 Aorus Master || Ryzen 5950X || Fractal Design S36 & NF-A12x25 || G.Skill Trident Z Neo 3600 cl16 || MSI 2080 Ti X Trio || Fractal Design Vector RS || Corsair AX850 || Corsair MP600 1TB || Samsung 970 Evo Plus 1TB || Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem

Fc3 blood dragon var ganska kul också. Gjort med glimten i ögat och en homage till Vhs-generationen.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Skrivet av cyberknutte:

Nä, jag tror inte det. Själva jaktmomenten har egentligen aldrig tilltalat mig i FC.

Ångrar mig, jag har nog missförstått spelet. Jag kollade på ett par videor till och jag får nog ge det en chans.

Visa signatur

Gigabyte X570 Aorus Master || Ryzen 5950X || Fractal Design S36 & NF-A12x25 || G.Skill Trident Z Neo 3600 cl16 || MSI 2080 Ti X Trio || Fractal Design Vector RS || Corsair AX850 || Corsair MP600 1TB || Samsung 970 Evo Plus 1TB || Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk

Horizon Zero Dawn är det bästa jag har spelat på många år!

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Skrivet av KoAoL:

Fc3 blood dragon var ganska kul också. Gjort med glimten i ögat och en homage till Vhs-generationen.

Bra tips! Billigt också!

Visa signatur

Gigabyte X570 Aorus Master || Ryzen 5950X || Fractal Design S36 & NF-A12x25 || G.Skill Trident Z Neo 3600 cl16 || MSI 2080 Ti X Trio || Fractal Design Vector RS || Corsair AX850 || Corsair MP600 1TB || Samsung 970 Evo Plus 1TB || Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk

Prova RAGE 2... väldigt likt (rena kopian) men inte lika roligt.

Visa signatur

sᴛᴀᴛɪᴏɴäʀ= ᴄᴘᴜ: ɪ486ᴅx2/66 - ᴍɪɴɴᴇ: 16 ᴍʙ ғᴘᴍ - ɢᴘᴜ: ᴄɪʀʀᴜs ʟᴏɢɪᴄ ᴄʟ5428 ᴠʟʙ 2 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 3ᴄᴏᴍ ᴇᴛʜᴇʀʟɪɴᴋ ɪɪɪ - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 3,5" + 5,25" ғʟᴏᴘᴘʏ, 2 ɢʙ ᴄᴏᴍᴘᴀᴄᴛғʟᴀsʜ - ʟᴊᴜᴅ: ᴘᴄ sᴘᴇᴀᴋᴇʀ - ᴏs: ᴡɪɴᴅᴏᴡs 95 ᴏsʀ 2.5

ʙäʀʙᴀʀ= ᴄᴘᴜ: ᴍᴏᴛᴏʀᴏʟᴀ 750ᴄx/800 - ᴍɪɴɴᴇ: 384 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 10/100 - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 24x ᴄᴅ-ʀᴏᴍ, 30 ɢʙ ʜᴅᴅ - ʟᴊᴜᴅ: ᴊᴀᴘᴘ - ᴏs: ᴍᴀᴄ ᴏs 9.2.2

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag fastnade lite på de två första tipsen om Days Gone, och just nu är det "Days of Play" på Playstation Store - vilket betyder riktigt bra rabatter i vissa fall.

Detta spel kom för c:a 1år sedan och nypriset idag ligger runt 390-450kr och upp.

Det säljs dock just nu för 199kr digitalt på PlayStation Store.
Blir nog att jag slår till på det!

Som jag förstår det så varar Days of Play -erbjudandet till imorgon den 17'e juni kl 11.00
Edit, saxat från PS-Store sidan; Det här priset är bara tillgängligt från 3/6/2020 02:00 am till 18/6/2020 12:59 am

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberknutte:

Intressant, har faktiskt aldrig tänkt att det skulle vara för mig. Vilken version är bäst?

Svaren varierar nog rätt krafigt beroende på vem man frågar ^^ Och jag är tyvärr fel person att fråga, det sista AC jag spelade var Unity. Min uppfattning är dock att de två senaste, Origins och Odyssey, generellt är omtyckta. Skulle rekommendera att kolla reviews och gameplayvideor och försöka jämföra så gott det går själv.

Skrivet av Role_Model:

Horizon Zero Dawn är det bästa jag har spelat på många år!

Väldigt bra förslag! Horizon lutar dock mycket mer åt fantasy-hållet än FC. Men så länge man är ok med det är HZD ett fantastiskt open world-spel : )

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

När jag läste först så tänkte jag "FC" = Fedora Core, antar att det troligen är "Far Cry" som avses, men det kan vara bra att faktiskt skriva ut spelets hela namn istället för en förkortning för namnet.

Samma för andra - NFS - Jag tänker på "Networking File System" först och "Need For Speed" sen.

(Bara litet gubbgnäll)

Permalänk
Medlem

Jag har hittat en del intressanta grejer via Xbox Game Pass for PC senaste tiden. Tjänsten funkar alltså så att du betalar en månadsavgift, och får spela fritt bland alla spels om finns i tjänsten. Första månaden kostar 1 dollar, och efter det 4,99 dollar/månad. Så rätt så billigt alltså.

https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass#join

Jag har i alla fall kört Metro Exodus och The Outer Worlds, och tänkte testa Gears 5 och Sea of Thieves också.

Här finns en lista på spel (sortera för PC Games): https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass/games#

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

När jag läste först så tänkte jag "FC" = Fedora Core, antar att det troligen är "Far Cry" som avses, men det kan vara bra att faktiskt skriva ut spelets hela namn istället för en förkortning för namnet.

Samma för andra - NFS - Jag tänker på "Networking File System" först och "Need For Speed" sen.

(Bara litet gubbgnäll)

Haha, det är en Blessing & Curse situation, jag tenderar mer och mer åt att göra samma misstag nu för tiden.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberknutte:

Jag har ganska dålig koll på spel i allmänhet och spelar väldigt lite, men av någon anledning så började jag spela FC4 på ungarnas PS4 och fastnade. Från början var det mest att jag gillade hur snyggt det var på vår 55" OLED TV, men efter ett tag så gillade jag verkligen spelstilen, den öppna världen, de varierande uppdragen o.s.v. Efter detta så har jag även spelat igenom FC3, FC5 och FCND, på PC. Uppgraderade PC:n för att kunna köra FC5 på max, och det är verkligen sjukt snyggt!

Finns det några bra liknande spel som jag borde spela i väntan på FC6?

Har försökt ge mig på The Witcher 3 - Wild Hunt flera gånger eftersom det fått så bra betyg, men det är inte riktigt min kopp te. Kommer liksom inte in i det, man måste nog kunna spela det i lugn och ro i längre pass, vilket är svårt med fru och barn... Det slutar oftast med en quickfix där jag istället nollställer någon outpost i FC.

// Andreas

Jag är också en FC fan. Men har inte hunnit klart med 4an och 5an än (men har bägge)

Jag tycker du ska kolla in Just Cause serien och du kommer se en del likheter

Crysis spelen gillar jag också men de är inte lika öppna.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies