Senast redigerat
Visa signatur
🟢 Main: R9 9900X3D | Strix B850-I | 64GB | RX9070 | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green
-:| @ eller citera för svar |:-
Kom på en idé i förmiddags om istället för att ladda hem en fil och sedan ladda upp den till OneDrive så kan jag kanske lägga den direkt på OneDrive.
Började sätta upp ett formulär i Microsoft Forms där jag matade in URL för nedladdningen och min tanke var att Power Automate skulle triggas på det och i sin tur hämta filen till fördefinierad mapp på OneDrive (online).
Problemet är att jag inte får till det. Tänkte först att jag i Power Automate kunde skapa en foreach loop som gick genom alla svar i Forms och eftersom ta bort posten som var avklarad.
Det verkar inte finnas möjlighet till det tyvärr.
Men även utan att bry sig om att ta bort föregående post automatiskt och bara prova med en post och ladda hem den filen så får jag det inte att fungera.
Vet någon sätt att åstadkomma nedladdningen direkt till OneDrive Online?
P.S. Tanken är inte att på annat sätt hämta filen till lokal enhet och sedan synka upp den utan målet är att gå förbi den lokala enheten helt så att jag kan få det att bli plattformsoberoende (droid, iOS, win, *nix osv) och utan onödigt skyfflande av data. D.S.
EDIT: Löste på det sättet jag planerade. Krävdes bara att jag tänkte om lite vid uppbyggnaden av flödet.
🟢 Main: R9 9900X3D | Strix B850-I | 64GB | RX9070 | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green
-:| @ eller citera för svar |:-
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.