3st 360 kontroller till PC, med förlängning och hub

Permalänk

3st 360 kontroller till PC, med förlängning och hub

Sökt runt lite men förstår inte sambandet riktigt i de andra trådarna jag hittat. Men min plan är då jag äger 3st xbox 360 kontroller med usb anslutning att kunna spela lite tillsammans med dessa på min PC. Kan jag då skaffa en 10m usb förlängningskabel och en hub med 4st uttag.

10m kabeln måste väl vara en "aktiv" sådan för det är så långt avstånd? Men kan kabeln vara 2.0 och huben 3.0 version? Kommer en sådan set up fungera även om det är lite scuff?

Permalänk
Medlem

Det kommer fungera. osäker på om kabeln behöver vara aktiv, men det är nog bra om du har en usb-hub med egen strömförsörjning så den orkar driva alla dosor.

Permalänk
Medlem

Du har bara dem med sladd? annars är ju den trådlösa adptern för 360 kontroller guldvärd

Permalänk
Skrivet av swehunter2000:

Det kommer fungera. osäker på om kabeln behöver vara aktiv, men det är nog bra om du har en usb-hub med egen strömförsörjning så den orkar driva alla dosor.

Läste någon annanstans att usb kabel tappar efter 5m på 2.0 och 3m för 3.0. Men det kanske var något annat det syftade på. Hur vet jag om huben har egen strömförsörjning, någon särskild beteckning eller står det?

Skrivet av NatureBoyyy:

Du har bara dem med sladd? annars är ju den trådlösa adptern för 360 kontroller guldvärd

Bara sladdar. Planen var från början att införskaffa Xbox one trådlös kontroller, men sen fick jag 2st trådade 360 av en kompis

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompaboy10:

Läste någon annanstans att usb kabel tappar efter 5m på 2.0 och 3m för 3.0. Men det kanske var något annat det syftade på. Hur vet jag om huben har egen strömförsörjning, någon särskild beteckning eller står det?

Bara sladdar. Planen var från början att införskaffa Xbox one trådlös kontroller, men sen fick jag 2st trådade 360 av en kompis

ok yes, det verkar ligga runt 5 meter, så en aktiv kabel blir bra
Du vet att hubben har egen strömförsörjning om, den har en stickkontakt du sätter i väggen

Permalänk
Skrivet av swehunter2000:

ok yes, det verkar ligga runt 5 meter, så en aktiv kabel blir bra
Du vet att hubben har egen strömförsörjning om, den har en stickkontakt du sätter i väggen

Okej, det var så enkelt. Känner att jag fått svar nu så jag klarar mig, tack 😊

Permalänk
Medlem

En sak att tänka på med 360 vs xbone kontroller är D-paden.
Det är en enormt stor skillnad mellan dom 360 är bland den sämsta D-pad man kan hitta på en kontroller och xbone är dock inte i det allra toppskiktet men nästan där.

Så om man ska lira plattformsspel/emulator som tex nes/snes så är det verkligen värt o ta en funderare på xbone istället.

Permalänk
Medlem

Jag förlängde en USB 2.0 kabel till 8 meter en gång och körde med den i många år utan problem. Men det beror lite på vad man har för kontroller och värd. Aktiva USB-kablar är inte fullt kompatibla med alla USB-enheter men de är de med de flesta. Så den frågan är svår på om det kommer att fungera men troligtvis så kommer det funka.