Vilka andra ord än "google" triggar din (google) röstassistent på?

Permalänk
Inaktiv

Vilka andra ord än "google" triggar din (google) röstassistent på?

Jag har en längre tid stört mig på att min (google) röstassistent triggar (emellanåt) på "vanligt TV-ljud" (när ngn på Teven säger "Hej/ok *slumpat ord*").

Vilket osökt "triggar" min nyfikenhet: Vilka ord är det som funkar, eller funkar lika bra, som "google"?

Hittills så har jag hittat att nedan ord funkar lika bra eller bättre än "google":

  • Kojak

Vilka ord/namn har du hittat som triggar din (google) röstassistent?

Numera säger jag enbart "Ok, Kojak....", och t.ex. "...Berätta en rolig historia"

Bidra med dina "fynd"!

Permalänk
Medlem

Jag kallar min son för "lilla gubben" ibland, Google reagerar typ alltid.

Annars tycker jag mina GH har blivit mycket bättre än när vi köpte den första. De ignorerar dock min fru friskt

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Säg hej till Gunnel.

Kanske syns lite dåligt på bilden men hon har så klart Googles färger i håret.
Om man bara uttalar namnet med lite betoning så funkar det bra.

Permalänk
Medlem

Satt och spelade och sa till en vän "Okay Boomer" och det reagerade min Google på tydligen. Har funkat sedan dess nästan varje gång.

Permalänk
Medlem

Jag använder nästan uteslutande GoGo när jag vill att mina högtalare ska lyssna.

Men om de inte förstår så går jag över till Pucko (Poko)

Permalänk

Min sambo kallar vår katt för "Bubbis" och jag tror Google är lite avundsjuka så det triggar de på direkt, dock är det bara katten som får godis!

Permalänk
Avstängd

Hörde att Ok Boomer skulle funka men det gör det inte för mig i alla fall.

Permalänk

För mig blir det ofta respons när man säger "hej gubben!" till hunden. Annars funkar också "cocaine poodle" bra.

Permalänk
Medlem

Jag har Engelska, Svenska och Japanska inställt på min.
Så den drar igång då o då när man kollar på serier. Fast de inte säger "google" någonstans.

Den kanske är ensam.