Vad är ett snes värt idag?

Permalänk
Medlem

Vad är ett snes värt idag?

Vad är en Super Nintendo konsol i originalkartong värt idag? Den brukar ju ha ett visst samlarvärde jag vet att till exempel Zelda spel i originalkartong är värt ganska mycket men vad är just en snes konsol värd?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Det som avgör värdet är framförallt 2 saker vilken utgåva det är på kartongen samt i vilket skick den är. Dem billiga går för runt 500 medans dem dyra går för femsiffriga belopp. Vanligast är runt en tusenlapp

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Bildexpert

Det finns flera olika revisioner av Super Nintendo. 1Chip-modellerna, som kom runt 1995, ger väsentligt bättre bild än äldre diton och kostar därav betydligt mer. Det enda sättet att vara helt säker (utan att testa den med RGB förstås) är att öppna konsolen och kika på kretskortet. Annars är förstås serienumret på undersidan en tydlig vägledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Vad är en Super Nintendo konsol i originalkartong värt idag? Den brukar ju ha ett visst samlarvärde jag vet att till exempel Zelda spel i originalkartong är värt ganska mycket men vad är just en snes konsol värd?

Kort svar 1. Olika.

Kort svar 2. Kolla olika auktionssajter så får du en bra bild.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elyxiator:

Det som avgör värdet är framförallt 2 saker vilken utgåva det är på kartongen samt i vilket skick den är. Dem billiga går för runt 500 medans dem dyra går för femsiffriga belopp. Vanligast är runt en tusenlapp

Ok kollar på en nu den ligger på typ 800kr

Skrivet av Nissling:

Det finns flera olika revisioner av Super Nintendo. 1Chip-modellerna, som kom runt 1995, ger väsentligt bättre bild än äldre diton och kostar därav betydligt mer. Det enda sättet att vara helt säker (utan att testa den med RGB förstås) är att öppna konsolen och kika på kretskortet. Annars är förstås serienumret på undersidan en tydlig vägledning.

Kan tyvärr inte öppna den då den säljs på nätet.

Skrivet av blade80:

Kort svar 1. Olika.

Kort svar 2. Kolla olika auktionssajter så får du en bra bild.

Det är just det jag gör den jag kollar på ligger just nu på 800kr kan den öka i pris senare om jag köper den nu?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Ok kollar på en nu den ligger på typ 800kr

Kan tyvärr inte öppna den då den säljs på nätet.

Det är just det jag gör den jag kollar på ligger just nu på 800kr kan den öka i pris senare om jag köper den nu?

Det kan säkert öka. Men det är ju inga snabba svängningar utan det där är ju som en långsiktig investering. Inga snabba pengar.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Bildexpert

Jag skulle inte rekommendera att se spelinköp (ffa inte retrospel) som ekonomiska investeringar.

Om man ändå ska se över värdet så säkerställ regionskoden och att den är importerad av Bergsala. Marknadsvärdet på konsoler från Tyskland eller Frankrike är alltid lägre.