Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Gainward RTX 2060 Pegasus för 3000kr, är det prisvärt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Feb 2002

Gainward RTX 2060 Pegasus för 3000kr, är det prisvärt?

Elgiganten har för tillfället ett RTX 2600 för 3000kr.

Problemet är att jag hittar inga reviews eller omdömen om kortet, och eftersom det är så mycket billigare än alla andra så funderar jag på om det är dåligt designat?

Är det någon som har lust att kolla på specsen och komma med återkoppling? Ser lite kompakt ut. Är det underklockat eller har taskig kylning?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

(Ska köpa ett nytt kort till min son som mest kör CS och Fortnite)

Ryzen 9 3900X | Asus Prime X570-PRO | Geforce RTX 2070 | TridentZ 2x16Gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2007

Även jag är intresserad. Det är förstås ett oerhört bra pris.

AMD Phenom II X6 1090T @ 4.1 GHz - EVGA GTX 680 | ASUS PG279QZ
Lenovo Ideapad 720s-14 | i7-8550U - MX150 2GB - 16GB DDR4 - 512GB NVMe SSD
Google Pixel 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018
Skrivet av verifier:

Elgiganten har för tillfället ett RTX 2600 för 3000kr.

Problemet är att jag hittar inga reviews eller omdömen om kortet, och eftersom det är så mycket billigare än alla andra så funderar jag på om det är dåligt designat?

Är det någon som har lust att kolla på specsen och komma med återkoppling? Ser lite kompakt ut. Är det underklockat eller har taskig kylning?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

(Ska köpa ett nytt kort till min son som mest kör CS och Fortnite)

Jo det är ett av de jättekompakta korten med bara en fläkt, är generellt mycket varmare vilket gör att fläkten går på hög fart och blir som följd ett väldigt högljutt kort. Hur som helst tycker jag du ska köra på ett 5600 XT istället då detta kort är lite bättre än 2060 för lägre pris.

Billigaste just nu är denna, standard kylning. Inget jätte påkostat men helt ok.

i5-6600k @ 4,4GHz | EVGA 1070 SC | Gigabyte Z170X-UD3 | Corsair 2x8GB 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W | Noctua NH-U14S | Fractal Design R5