Sennheiser HD 599 vs Beyerdynamic DT 880 vs Philips Fidelio x2hr

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD 599 vs Beyerdynamic DT 880 vs Philips Fidelio x2hr

Sennheiser HD 599 vs Beyerdynamic DT 880 vs Philips Fidelio x2hr

Hej alla! Jag kollar nu på nya hörlurar om tänkte kolla om någon här är expert på hörlurar.
Jag har just nu kollat in:
Sennheiser HD 599SE,
Beyerdynamic DT 880,
Philips Fidelio x2hr

Är det någon här som har erfarenhet av någon av dessa hörlurar alternativt kan vägleda mig i träsket av hörlurar. Min budjet är på runt max 2500, men kan sträcka mig något längre för att om det är ett par hörlurar som kräver dac/amp.

mvh
Hierarch

Permalänk
Fyndjägare

Hej, skriv gärna vad dom ska användas till musik/film/spel och din musiksmak. Lättare ge tips då!

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hierarch:

Sennheiser HD 599 vs Beyerdynamic DT 880 vs Philips Fidelio x2hr

Hej alla! Jag kollar nu på nya hörlurar om tänkte kolla om någon här är expert på hörlurar.
Jag har just nu kollat in:
Sennheiser HD 599SE,
Beyerdynamic DT 880,
Philips Fidelio x2hr

Är det någon här som har erfarenhet av någon av dessa hörlurar alternativt kan vägleda mig i träsket av hörlurar. Min budjet är på runt max 2500, men kan sträcka mig något längre för att om det är ett par hörlurar som kräver dac/amp.

mvh
Hierarch

Är du ny kund hos Drop.com får du 20 dollar som du kan använda för att köpa hem ett par HD58X, ca 1900 kr inkl frakt och tull.

Oslagbara lurar för priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Hej, skriv gärna vad dom ska användas till musik/film/spel och din musiksmak. Lättare ge tips då!

Vardaglig användning vilket innefattar allt från musik, film och spel. Men jag spelar en del datorspel annars!

Tack i förhand!

Permalänk

Jag använder och har använt nästan enbart Sennheisers hörlurar de senaste 10 åren. Just HD599 använder jag ute på stan och hemma/borta vid laptopen och den fungerar bra till musik och film. Dock har den inte så jättemycket bas men det är inget som stör mig. Sennheiser brukar ha ett neutralt sound och lite småtråkigt för vissa öron men det tilltalar mig iaf. När det gäller spel så vet jag inte hur den fungerar men jag kan gissa att den borde fungera mycket bra eftersom "imaging" är utmärkt på dessa hörlurar och det är viktigt i spel. Du vill ju veta varifrån ljud kommer eller hur? Själv har jag använt Sennheiser HD598 till spel. Den modellen är utgången och den är ännu bättre med spel. Dock måste du då köpa en separat mic till den som du kan fästa på hörluren. Jag spelar ganska mycket CS Source men istället för att klydda med mic-avtagning så kör jag med Sennheiser G4me One som är ett äkta spelheadset och något sämre ljud för musik även skillnaden är minimal.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

Har haft mina Sennheiser HD58X från Drop i några månader nu och är sjukt nöjd. Väldigt prisvärda hörlurar, rekommenderas varmt! Används främst till spel, men även till musik och film.

Som referens har jag använt Sennheiser PC 360 G4ME Headset sedan 2011 och HD58X ligger på en helt annan nivå. Som sagt så blir det lite meck då jag behöver mick, men det är det värt.

https://drop.com/buy/massdrop-x-sennheiser-hd-58x-jubilee-hea...

Permalänk
Medlem

DT880 = Ett mer neutralt/platt ljud. Bra för instrumentell musik. Bra "imaging" men har svårt att avgöra om skott kommer rakt framifrån eller rak bakifrån i pubg tex.
Fidelio X2HR = Mer bas än DT880, i kvantitet men inte kvalitet. Om du söker en lur med stor ljudbild är det rätt lur i denna trio. Skoj i spel tex.
HD599 = En allrounder. Inte riktigt bra på något men hanterar det mesta väl. Jag vill EQ:a ned övre basregistret/lägre mellanregistret med några db. Dock inte till klassisk hårdrock tex.

DT880 låter bäst i mina öron. Gillar själv mer naturligt/neutralt/platt - i vissa öron tråkigt - ljud. De bästa är givetvis att testa hörlurarna innan köp. Allas huvuden och öron är olika, alla har också olika preferenser när det kommer till ljudupplevelse.

Det är vad som särskiljer hörlurarna lite snabbt. Det är min högst subjektiva åsikt. Alla lurar är bekväma att bära längre sittningar också. Iallafall på mitt huvud. Lycka till i hörlursdjungeln.