Hur ska jag få rgb på mina fläktar?

Permalänk

Hur ska jag få rgb på mina fläktar?

Hej! I julas köpte jag lite delar för att bygga en egen dator. Jag köpte då ett chassi som heter corsair carbide spec delta rgb i hopp om att få lite lyse på fläktarna i chassit. Fläktarna som följde med skulle kopplas in i moderkortet med en rgb kabel men eftersom jag har ett lite äldre moderkort så hade det ingen sån port.
Uttaget till kabeln:

Lite senare köpte jag en corsair commander pro och en corsair ljusslinga för att få lite rgb. Slingan gick jätte bra att koppla in men fläktarna gick fortfarande inte att koppla in i den. Några veckor senare köpte jag en corsair rgb led fan hub för att jag trodde att min rgb kabel skulle gå att koppla in i den. Men den värkar bara vara en grej som du kopplar till om du vill ha fler portar.

Hur ska jag göra för att få mina rgb fläktar att funka med rätt uttag och så, det skulle vara väldigt snällt om någon ville hjälpa mig.

Permalänk
Viking

Den här kan du köpa:
https://www.inet.se/produkt/6902822/cooler-master-rgb-led-con...
Och då får du ett extra uttag för ett till RGB-tillbehör

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk