Kommer Asus rog strix B460-H (ej överklockbar) passa med i5-10600K?

Permalänk

Kommer Asus rog strix B460-H (ej överklockbar) passa med i5-10600K?

Hej, jag undrar om någon mer har erfarenhet i om man kan ta en K-version av i5an (10600k) in i ett modekort B460-H som ej lämpar sig för överklockning?

Har ej tänkt att överklocka datorn ändå så då borde jag väl inte ta och oroa mig när jag nu ska påbörja mitt databygge?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

@kalibervit: Det har till min kännedom inte varit ett problem att använde K-modeller i B-moderkort annat än att det kan vara rätt bortkastat att lägga pengar på en funktion som man inte tänker nyttja.
Ex. så har 6xxxK funkat i B150 och 7xxxk i B250

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Medlem

Det är bara att kolla på listan över processorer som moderkortet har stöd för, alla tillverkare av konsumentmoderkort har såna listor tillgängliga.

Permalänk
Skrivet av BoilInBagRis:

@kalibervit: Det har till min kännedom inte varit ett problem att använde K-modeller i B-moderkort annat än att det kan vara rätt bortkastat att lägga pengar på en funktion som man inte tänker nyttja.
Ex. så har 6xxxK funkat i B150 och 7xxxk i B250

Tack! Ville ha den 10600k som gav 1.2 ghz mer, dock kan ju 700kr extra för den extra ghz'n diskuteras hur vida dyrt det är men hade nog valt en 10400 nu i efterhand med 2.9 ghz.
Ibland är man för snabb med sina köp hehe.

Permalänk
Skrivet av perost:

Det är bara att kolla på listan över processorer som moderkortet har stöd för, alla tillverkare av konsumentmoderkort har såna listor tillgängliga.

Super tack för informationen!