Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006

Problem LG OLED55C8PLA

Hej,

Har tröttnat på riktigt nu.

Min Magic remote funkar inte till TV längre.

Har försökt på på alla olika kombinationer för att avregistrera samt registrera den till tv.
För typ 2 veckor sedan, så köpte jag en ny Magic remote.

Men fortfarande samma sak.

Fel meddelandet jag får upp nu på TV är istället "bluetooth tjänsten måste initieras"

Har vi någon här som har en LG C8 eller har samma problem?
Har ni några konkreta lösningar?

Ska jag kontakta återförsäljaren (Netonnet) eller LG direkt för reklamation?

Tack för alla experters hjälp

Chassi: Corsair Crystal 460X RGB Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING
CPU: i7 6700K @ 4.7Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 2800Mhz CL14
GPU:
ASUS STRIX GTX 1080 DCUIII Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tagentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: ASUS ROG Delta Kylning: 5X Noctua NF-P12 120mm Skärm: AOC 24" C24G1 144HZ Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011

Har du provat att återställa TV:n till fabriksinställningar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006

@Alling: Yes. Samma resultat.

CPU: i7 6700K @ 4.7Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 2800Mhz CL14
GPU:
ASUS STRIX GTX 1080 DCUIII Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tagentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: ASUS ROG Delta Kylning: 5X Noctua NF-P12 120mm Skärm: AOC 24" C24G1 144HZ Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
UpplandsVäsby
Registrerad
Feb 2012

Antingen så håller mottagaren på att gå sönder eller så blir den störd av något.
Hade liknande problem, det slutade med att LG kom till mg & bytte mottagaren, men felet kvarstod!
Det visade sig att USB3 till SATA omvandlaren (kopplad till en SSD för timeshift funktionen) gav störningar & var för nära mottagaren.
Flyttade på SSD:n 1 dm så var problemet fixat.
På min (65:a) sitter mottagaren ungefär vid joysticken.

Asus ROG STRIX TRX40-E Gaming|AMD Ryzen Treadripper 3960X|4x8Gb Kingston ECC|SSD1: Samsung 970 Pro NVMe M.2 512GB; SSD2: Intel 660p 2TB NVMe M.2|MSI RTX 2060 Super Gaming X|PSU: Seasonic Prime Titanium 750W|Fractal Define7 XL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006

Har endast 2st HDMi inkopplade, samt en LAN kabel.
Har dock en Chromecast som hänger där. Får prova koppla bort den då.

GPU:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006

Har just provat att koppla ur alla HDMI kablar samt Chromecast.

Den enda kabel som är inkopplad nu är LAN kabel.

Fortfarande samma problem

Mer hjälp uppskattas. Tips eller hur jag ska gå tillväga.
Kan inte våran bildexpert något om detta tro? @laxpudding

GPU:

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@Joakimbeijer: Om inte produkten är trasig så kan det vara något som stör ut Bluetooth på TV:n. Icke Premium-certifierade HDMI-kablar kan faktiskt orsaka den typen av störningar. Wifi och Chromecat också. Men eftersom det kvarstår när du ryckt allt, sök vidare med andra BT-källor, eller om möjligt - flytta TV:n till annat rum. Samma problem och inga andra kablar, då rekommenderar jag reklamation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av Laxpudding:

@Joakimbeijer: Om inte produkten är trasig så kan det vara något som stör ut Bluetooth på TV:n. Icke Premium-certifierade HDMI-kablar kan faktiskt orsaka den typen av störningar. Wifi och Chromecat också. Men eftersom det kvarstår när du ryckt allt, sök vidare med andra BT-källor, eller om möjligt - flytta TV:n till annat rum. Samma problem och inga andra kablar, då rekommenderar jag reklamation.

Tack för svar. Jag ska testa lite av dina tips och flytta tv.
Annars reklamerar jag. Men bör jag gå via LG eller NoN?

GPU:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2008

Hmm. Har för mig jag läste något om det här. Om det var att man skulle stänga av quick start, sedan ta bort kontrollen och sedan lägga till den igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av Specias:

Hmm. Har för mig jag läste något om det här. Om det var att man skulle stänga av quick start, sedan ta bort kontrollen och sedan lägga till den igen.

Provade just detta med. Kan inte Un-paira den då den inte kan söka ens längre.
Men det funkar ändå inte. Har haft ur strömmen och provat allt.
Med båda Magic remotes dessutom.

GPU:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Joakimbeijer:

Tack för svar. Jag ska testa lite av dina tips och flytta tv.
Annars reklamerar jag. Men bör jag gå via LG eller NoN?

Jag hadde pratat med LG direkt. Då troligen Netonnet kommer skicka dig dit ändå.
När jag hadde problem med min tv och ringde suporten så var de/han väldigt hjälpsam och kunnig och det underlättade enormt med att de okså är på svenska och till slut löste vi det problemet jag hadde .

Så slå de en signal vet ja, det är ju ändå deras jobb att hjälpa dig med just sådant här
https://www.lg.com/se/support/telephone

Dator: HP Pavilion dv6-3142
Konsol: Playstation