Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Tisdagskvälls lycka! Lyckades få igång Motocross Madneess!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Tisdagskvälls lycka! Lyckades få igång Motocross Madneess!

Haha! Vilka minnen! Vet att jag försökt vid några tillfällen förut genom årens lopp att få detta spel från sent 90-tal att rulla på en windows 10 pc, men har alltid strulat vid nåt tillfälle. Lyckades däremot helt random ikväll få igång det och fasiken vilka flashbacks från sitt gamla pojkrum och ens Dell dator man körde med på den tiden
Minns även att soundtracket var riktigt bra, får lite gåshud av vissa toner. Hittar dessvärre ingen info öht om vilka som gjort musiken när man söker runt, vilket ör synd. Inte ens Shazam lyckas luska fram nåt.
Nån mer som kommer ihåg detta spel?

Hade den oförglömliga microsoft sidewinder freestyle pro så klart! Var en riktigt grym controller.

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB
• 1x 3TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
📞 ~  iPhone 11 64GB
🎧 ~ Cowon Plenue D2 64GB• Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009

Grattis, vad kul att du fick igång det!
Förmodar att du fortfarande sitter på ett "3-D Accelerator Card" då?

Riktigt kul spel och en klassiker som det spelades flitigt när det begav sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Haha riktig klassiker!

Jag har fortfarande PTSD från ljudet när hojen lyfter från marken.

Att de släppte spelet med ett enda, rätt dåligt ljud för det var hemskt.
Rätt knepigt då de annars, för tiden lyckades bra med ljudet av flera hojar på en bana!

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011

Åå vad roligt! Jag har aldrig spelat ettan, men lirade tvåan mycket när jag var yngre. Kunde sitta i timmar och försöka sätta vansinniga stuntkombinationer på Morenci Mine. ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002

Ja det minns man.
Nötte det en del.
Sen körde man 2an också.
Sen tror jag serien försvann?
Har inte sett nå liknande cross-spel sen dess.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Eduardo:

Grattis, vad kul att du fick igång det!
Förmodar att du fortfarande sitter på ett "3-D Accelerator Card" då?

Riktigt kul spel och en klassiker som det spelades flitigt när det begav sig.

Klart jag gjorde

Skrivet av Allexz:

Haha riktig klassiker!

Rätt knepigt då de annars, för tiden lyckades bra med ljudet av flera hojar på en bana!

Ja ljudet i sig var väl kanske inte alltför tilltalande, men soundtracket som finns däremot är riktigt härligt!

Skrivet av Alling:

Åå vad roligt! Jag har aldrig spelat ettan, men lirade tvåan mycket när jag var yngre. Kunde sitta i timmar och försöka sätta vansinniga stuntkombinationer på Morenci Mine. ^^

Här är det tvärtom, ska se om jag inte kan få 2:an att funka snart också

Skrivet av Molotov:

Ja det minns man.
Nötte det en del.
Sen körde man 2an också.
Sen tror jag serien försvann?
Har inte sett nå liknande cross-spel sen dess.

Ja, serien försvann vilket var riktigt synd. Är länge sen och det finns mig veterligen inte något spel som liknar det, visst finns det gott om vanliga motocross-racer spel. Men få jag känner till där man kunde göra stunts osv.

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB
• 1x 3TB
📞 ~  iPhone 11 64GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Ravix:

Ja, serien försvann vilket var riktigt synd. Är länge sen och det finns mig veterligen inte något spel som liknar det, visst finns det gott om vanliga motocross-racer spel. Men få jag känner till där man kunde göra stunts osv.

Serien MX vs ATV är lik, ser på wikipedia att de släppte ett spel så sent som 2018. Har spenderat många timmar i originalet från 2005 med min bror.

AMD Phenom II X6 1090T - GTX 980 Ti - 24 GB DDR3 - ASUS PG279QZ
Lenovo Ideapad 720s-14 | i7-8550U - MX150 2GB - 16GB DDR4
Google Pixel 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av eas@tetris:

Serien MX vs ATV är lik, ser på wikipedia att de släppte ett spel så sent som 2018. Har spenderat många timmar i originalet från 2005 med min bror.

Får ta och kolla in 👍

• 1x 3TB
📞 ~  iPhone 11 64GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Allexz:

Haha riktig klassiker!

Åh, det ljudet!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

Fick låna ettan eller tvåan av en kompis till Playstation en gång. Kommer ihåg att banorna var rätt roliga (inte bara arena), det var lätt att köra bara gasa och styra Och att man blev skjuten ur en kanon om man kom för långt utanför banan

Men mäst minnen har jag från pc demot av Monster Truck Madness! Det kördes mycket varmt där hemma och även med ratt ibland på också

Dator: HP Pavilion dv6-3142
Konsol: Playstation

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Mega-Dark:

Fick låna ettan eller tvåan av en kompis till Playstation en gång. Kommer ihåg att banorna var rätt roliga (inte bara arena), det var lätt att köra bara gasa och styra Och att man blev skjuten ur en kanon om man kom för långt utanför banan

Men mäst minnen har jag från pc demot av Monster Truck Madness! Det kördes mycket varmt där hemma och även med ratt ibland på också

Var ovetandes om att dom hade portats till PS1
Monster Truck Madness kommer jag också likväl ihåg, var innan jag fick detta spel som jag spelade det hemma hos en polare. Kommer ihåg att man åkte utomhus på nån lerbana eller liknande och att man alltid villa köra Big Foot

• 1x 3TB
📞 ~  iPhone 11 64GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Allexz:

Haha riktig klassiker!

Hahaha, jag hörde ljudet så fort jag fick syn på omslaget! Sjukt kul.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Ravix:

Var ovetandes om att dom hade portats till PS1
Monster Truck Madness kommer jag också likväl ihåg, var innan jag fick detta spel som jag spelade det hemma hos en polare. Kommer ihåg att man åkte utomhus på nån lerbana eller liknande och att man alltid villa köra Big Foot

Kan ju kanske ha fel cross spel i minnet. Det var rätt längesedan nu

Dator: HP Pavilion dv6-3142
Konsol: Playstation