Installationsprogram hittar inte en subst drive.

Permalänk
Medlem

Installationsprogram hittar inte en subst drive.

På min gamla bärbara (som jag så klart inte har här), så kör jag helt enkelt en subst för att fixa fram ett d:. Det funkar bra på den, inga problem, men på denna nya funkar det inte längre, Steam hittar inte driven, inte ens om jag lägger steams installationsfil på den.

Min gamla dator har Windows 7 och detta är Windows 10.

Kör i autostart en batfil med:

subst d: c:\d

Detta gäller även Heroes HDs installation och flera andra.

Några ideer?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Hedersmedlem

Herregud, vilken blast from the past -- har nog inte använt subst på typ 20 år vid det här laget.

"net use" verkar vara ett möjligt alternativ, testa om det funkar:

net use D: "\\computerName\c$\d" /persistent:yes

Såg även att om man kör subst i en admin-prompt så funkar den inte i explorer och dylikt; kan det vara nåt sånt som spökar?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Haha, har kört det i många år, det är först nu jag har Windows 10 dessutom, än så länge suger det så klart. Men men, det är en annan sak.

Men nej, net use hjälper mig inte, felet är att med subst ser jag driven som en drive, så "det funkar", jag kan kopiera filer dit och allt, men ja, när jag kommer in i ett program existerar inte driven typ.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Jag fixade det, såg till att alla program startar som admin, oavsett. Tydligen så är något ändrat i W10 med adminkontot eller något, det påverkade subst.exe. Men det är löst nu.

Visa signatur

gotta go fast