Feedbacktrådar borde visas i "Nytt i forumet"

Permalänk
99:e percentilen

Feedbacktrådar borde visas i "Nytt i forumet"

Jag tror att Nytt i forumet är en mycket stor faktor i att trådar (utom nyhetskommentarer) upptäcks, läses och deltas i. Själv läser jag i stort sett bara trådar som dyker upp i den rutan.

Feedbacktrådar syns emellertid inte där, så jag tror att sådana bara besöks av en mycket liten andel användare som aktivt går in i det underforumet. Jag tror att om feedbacktrådar visades under Nytt i forumet hade de fått många gånger fler besökare, vilket hade gett en mycket bättre bild av vad användarna tycker är viktigt. Som det är idag får man leta efter ett förslag som har ens en handfull Bra inlägg-markeringar eller kommentarer.

Den här tråden kan genom sin placering tjäna som en fallstudie som kan indikera om det ligger något i min teori.

La till länk till feedbackforumet.
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Syns en tråd inte bland aktiva trådar så läser/ser jag den inte. Vem pallar att bläddra bland kategorier?

Permalänk
Medlem

Håller med. Kommer inte ihåg sist jag aktivt gick in på forumdelen för att leta efter en tråd att läsa.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Avstängd

Jag kollar ”nytt i forumet”, ”följda trådar” och ”mina citat” om det nu lyser där. Läser lite nyheter på förstasidan och brukar skumma genom tester om jag tycker det är något intressant, oftast blir det bara sammanfattningen.
Streams eller Videos här på sidan kollar jag mer eller mindre aldrig på.
Kollar givetvis en snabbis på marknaden om det är något fynd.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv

Nytt i forumet hade gärna fått visa runt 20 trådar istället för 9 som det gör nu.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Stefflo:

Jag kollar ”nytt i forumet”, ”följda trådar” och ”mina citat” om det nu lyser där. Läser lite nyheter på förstasidan och brukar skumma genom tester om jag tycker det är något intressant, oftast blir det bara sammanfattningen.
Streams eller Videos här på sidan kollar jag mer eller mindre aldrig på.
Kollar givetvis en snabbis på marknaden om det är något fynd.

Det här är typ jag på pricken, förutom den överstrukna meningen. Läser nästan aldrig trådar i feedbackdelen, trots att jag är en av de mer aktiva medlemmarna där, med 16 trådar till dags dato.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

Äsch. Kom precis på att tråden säkert inte syns för huvudpersonerna eftersom den inte ligger i feedbackdelen. Så … @Klorixx, @Gurt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem

Jag flyttar denna tråd till feedbackforumet då det är ren feedback till oss.

Det har tidigare varit lite diskussion om hurvida feedbacktrådar borde eller inte borde vara en del av nytt i forumet, men jag lyfter denna boll internt på nytt och så diskuterar vi igenom och återkopplar.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Klorixx:

Jag flyttar denna tråd till feedbackforumet då det är ren feedback till oss.

Därmed får omröstningen anses ha nått vägs ände, så jag passar på att sammanställa och tolka resultaten.

Hade detta fått dig att delta (gilla/kommentera) mer i feedbackforumet än du gör idag?

Alternativ

Antal

Andel

Ja, det tror jag

19

58 %

Nej, det tror jag inte

5

15 %

Feedbackforumet???

9

27 %

Klart är alltså att åtminstone 19 medlemmar skulle delta mer i feedbackforumet än de gör idag. Bara detta absoluta tal kan anses vara ett substantiellt tillskott med tanke på hur relativt låg aktivitetsnivån är i den forumdelen. Om svaren är någorlunda representativa kan potentialen för ökat deltagande i feedbackforumet vara runt hälften av forumets regelbundet aktiva medlemmar!

Klart är också att vissa inte lär delta mer i feedbackforumet även om det skulle synas i Nytt i forumet.

En fjärdedel av de svarande verkar inte ens ha känt till feedbackforumet förrän de läste den här tråden. Det ligger för mig nära till hands att tänka sig att en del sådana medlemmar skulle delta mer än de gör idag (inte alls) om feedbackforumet syntes mer. Däremot tror jag att detta gäller i lägre grad för dessa än för medlemmar som redan känner till feedbackforumet, för om man inte känner till det har man nog inte letat särskilt noga efter det, vilket i sig är ett tecken på att man inte är så benägen att delta i det.

Citat:

Det har tidigare varit lite diskussion om hurvida feedbacktrådar borde eller inte borde vara en del av nytt i forumet, men jag lyfter denna boll internt på nytt och så diskuterar vi igenom och återkopplar.

Tack! Det är helt uppenbart ett mynt med flera sidor som behöver diskuteras och övervägas. Ser förvisso inga uppenbara nackdelar med att prova och se hur det funkar, även om det kanske finns sådana jag inte tänkt på.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers