Permalänk

Nytt gamingheadset

Har just nu G933 och redigt less på den knackande plasten HELA tiden så fort man rör huvudet/käken, det överförs dessutom till discord så polarna hör ett knaster ljud väldigt ofta

Jag själv har faktiskt varit nöjd med headsetet i sig, ljudet funkar för mig och komforten, och inte haft större problem

Men jag tänker ett par liknande, skall vara trådlösa, med bra mick och surround på samma sätt som G933

Vad finns därute i ungefär prisklass mellan 1000-2000kr som är en uppgradering ifrån dessa?

Permalänk
Medlem

@totte1015: En ärlig rekommendation är att du glömmer s.k. "gamingheadsets" och köper riktiga hörlurar. Jag har själv ATH-AD900X som är en lite finare version av de välkända ATH-AD700X. Det ska även finnas en version med mikrofon (som dessvärre kostar nästan dubbelt så mycket) om det är viktigt att det är inbyggt.

Annars ska HyperX Cloud vara några av de mindre värdelösa gamingheadsets sett till priset. Den trådlösa versionen ser dock ut att ha diverse problem enligt recensionerna på Prisjakt.

Jag kan även tillägga att jag har testat diverse gamingheadsets från 700 till 3000 kr och alla har varit värdelösa jämfört med riktiga hörlurar.