Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Mythbusters-profilen Grant Imahara har gått ur tiden

Trädvy Permalänk
Cyberman
Registrerad
Dec 1999

Mythbusters-profilen Grant Imahara har gått ur tiden

Grant Imahara är känd från TV-programmen Mythbusters och The White Rabbit Project. Han blev 49 år gammal.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderbärke
Registrerad
Nov 2010

Damn så ung, tragiskt! Han var en stor anledning till att jag följde mythbusters såpass länge. Lite av en idol för mig när jag var yngre.

Han hade ju drömjobbet för vilken nörd som helst. Få leka med massor med nördiga saker och få betalt för det, vilken dröm. Att han dessutom var fantastiskt smart, rolig och en bra ingenjör gjorde inte idolvärdet mindre.

RIP

Nörd, utvecklare, pappa, löpartokig, vegan och besserwisser.

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Riktigt tråkigt detta! Mythbusters är ett TV-program som jag ofta såg på direkt efter frukosten när jag var på helg- samt sommarlovskollo medans man väntade på att alla skulle vakna o så.

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Lenovo ThinkPad T460. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

Trodde faktiskt inte han var så gammal som 49. Där ser man.
Tråkigt oavsett, verkade vara en bra kille och uppskattade hans bidrag i Mythbustersfamiljen.

Ett starkt minne jag har av Mythbusters (kanske inte av Grant personligen, men..) var när jag och farsan var i Filippinerna och drog igång TVn på hotellrummet utan nån rimlig förhoppning att hitta nånting vettigt alls, så låg Mythbusters bara där och mös. Det blev ett stående inslag på kvällarna innan vi la oss. Kändes lite som hemma fast borta.

<3

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* 🖥️ i5 8600K | Z370 | 32GB | GTX 1080 | 34" 21:9
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G700 | 🎧 G533 | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2004

Oj så tragiskt tidigt.

Han var ju kul och smart i MB.

ASUS Z170 Pro Gaming | Intel Core i7-6700K | Cooler Master Hyper 212 EVO | Asus geforce 1080 8Gb | 2x8GB Corsair Vengeance Pro3200 | Samsung 970 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Crucial M500 250GB | Samsung 850 EVO 120GB | Acer XZ350CU

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Riktigt, riktigt tråkigt. Grant är verkligen någon som präglat mina ungdomsår med sitt medverkande i Mythbusters, och han har lämnat oss alldeles för tidigt. Han verkade verkligen vara en sympatisk och härlig människa.

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Zotac 980ti Amp Edition // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2017

Saknar ord för hur någon så ung bara kan dö plötsligt på det sättet. Han kommer kommas ihåg och saknas av mig i alla fall. Många minnen av Mythbusters.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Youtube
Registrerad
Okt 2009

Mycket tråkigt!

Ryzen 1800x,32GB@2400MHz, Vega56
Ford Kuga 2014 @150
Shirimasen

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Andra sidan järnvägen
Registrerad
Jul 2001

Väldigt tråkigt att han gått bort.

Har tillbringat många timmar framför tvn och Mythbusters. Underhållande och lärorikt på en gång.

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Sep 2009

RIP.
Verkade vara en sjysst kille och en bra programledare. Tragiskt att dö så pass ung och så oväntat.

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

Väldigt tråkigt
Har blivit en hel del timmar med Mythbuster.

ROG Strix Z490-F/Intel i7 10700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 2080 Super/Samsung 830/32GB Corsair vengeance 3200mhz/Fractal Design Vector RS/Seasonic GX 750W/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/ROG SWIFT PG279Q/M-Audio AV40 MK2/G602/Arctis 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Fan va tragiskt.
Gillade han mest i mythbusters utan tvekan, många timmar man spenderat med det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

En enorm tragedi. Grant har alltid varit en inspiration till mig och mina vänner. Må han vila i frid.

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

otroligt tråkigt, han var en väldigt genuin, underhållande och smart man

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2004

R.I.P Grant!

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 1600 | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | SSD Samsung 850 Pro 250 GB | EVGA Supernova G3 750w PSU | Logitech MX 518 | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\ Bärbar : Acer S7-391

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012

Alla goda och intressanta personer dör det här året. För jävligt...

Antec P101S Silent version | MSI TOMAHAWK MAG Z390 | Intel i9-9900K 5 GHz
Asus RTX 2080 SUPER EVO V2 | Samsung V-NAND 970 EVO Plus | be quiet!
STRAIGHT POWER 11 PLATINUM 850W | Corsair Vengeance LPX 16GB 3600MHz
Cooler Master Hyper TX3I | Windows 10 | Lenovo Legion 27tum Y27q-20

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009

Tråkigt när en så ung och begåvad person faller ifrån på tok för tidigt. Har sett en hel del på MB då det är perfekt slötittarprogram.
RIP.

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Tråkigt Han har alltid gjort mig glad när jag sett honom

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av Shudnawz:

Trodde faktiskt inte han var så gammal som 49. Där ser man.
Tråkigt oavsett, verkade vara en bra kille och uppskattade hans bidrag i Mythbustersfamiljen.

Ett starkt minne jag har av Mythbusters (kanske inte av Grant personligen, men..) var när jag och farsan var i Filippinerna och drog igång TVn på hotellrummet utan nån rimlig förhoppning att hitta nånting vettigt alls, så låg Mythbusters bara där och mös. Det blev ett stående inslag på kvällarna innan vi la oss. Kändes lite som hemma fast borta.

<3

Tills man inser att det är 15 år sedan han var med i första avsnittet av Mythbusters. Och hann med 9 år på Industrial Light and Magic före det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2003

Har flera bekanta som drabbats av hjärnblödning men klarat sig med nöd och näppe och blivit bra återställda.

Det är inte så ovanligt men det kan gå otäckt fort. 😬

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2011

Jag fick en klump i magen när jag läste om detta i morse när jag vaknade och bara svepade igenom nyhetsflödet i Chrome-appen på mobilen.

Tragedin skall ha orsakats av artärbråck i hjärnan vilket tyvärr kan vara genetiskt ärvt. För övrigt såg han ut att ha en helt OK fysisk hälsa.

Vila i frid & tack för alla underbara timmar i Mythbusters! <3

Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Trist, såg på Mythbusters repriser typ varje morgon till frukosten när jag var liten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Favoritprogrammet när jag (för en halv evighet sedan) kom hem från skolan under högstadie och gymnasie tiden!
Grant är en riktig legend och #MythConfirmed

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2003

Det är väl andra medlemmen som dött hastigt?

Jessie (tidig medlem) gick väl bort hastigt i en fordonsrelaterad olycka?

De överlevde många stollerier under Mythbusters iaf.

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016

Han var ju lite känd för att gilla att luta/sniffa på saker, kanske det som har bedragit tills hans död.

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Nov 2013

Vilket himla skitår...
Många minnen från allt han gjorde i Mythbusters tillsammans med valrossen, clownen och de andra.
Hoppas det gick fort och smärtfritt, vila i frid. Kommer vara saknad av många

Fractal Design Define R4 -|- Asus Maximus VI Formula -|- Intel Core i7-4770K -|- Cooler Master V8 GTS -|- Corsair 16GB (2x8GB) Vengeance PRO -|- ASUS GeForce GTX 780 3GB DC2 -|- Fractal Design Newton R3, 800W 80+ Platinum -|- Samsung 840 EVO 120GB (OS) -|- Samsung 840 EVO 250GB (Spel/Program) -|- ca 6TB Mekaniska diskar För allt annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av Karaff:

Det är väl andra medlemmen som dött hastigt?

Jessie (tidig medlem) gick väl bort hastigt i en fordonsrelaterad olycka?

De överlevde många stollerier under Mythbusters iaf.

Jo Jessi körde ju snabba bilar så där levde hon farligt, så hon körde ju tragiskt nog ihjäl sig.

Klump i magen sa någon, den känslan fick jag också. RIP Grant!

Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra och de kloka så fulla av tvivel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
plats
Registrerad
Maj 2006

RIP.

Nätverksnörd

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

Fan, det här var riktigt ledsamt att läsa - MB var verkligen en riktig hörnsten i ens underhållning rätt många år, och det är utan tvekan ordentligt med inspiration och glädje de spridit. Inte minst Grant, som alltid verkade genuint intresserad, kompetent och förbaskat vänlig.

Vet att jag såg flera av hans entusiastiska inlägg på Twitter om uppskjutningen av SpaceX DM-2, tragiskt att han aldrig fick se dem komma tillbaka hem igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2018

En stor förlust för kreativiteten.