Permalänk

Linux baserad speldator

Jag tänker bygga en dator för omkring 1000-1300€ med Ubuntu som operativsystem. Tänker använda datorn för programmering och spelande. För tillfället har jag bestämt att använda mig av RTX 2060 super med propietery drivers för spelande och tensorflow.
Som processor har jag valt Ryzen 7 3700x. Kommer denna processor fungera med Ubuntu. Om någon har förslag på annan hårdvara så får man gärna kommentera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av levondowski11:

Jag tänker bygga en dator för omkring 1000-1300€ med Ubuntu som operativsystem. Tänker använda datorn för programmering och spelande. För tillfället har jag bestämt att använda mig av RTX 2060 super med propietery drivers för spelande och tensorflow.
Som processor har jag valt Ryzen 7 3700x. Kommer denna processor fungera med Ubuntu. Om någon har förslag på annan hårdvara så får man gärna kommentera.

Processorn kommer fungera utmärkt. Om du ska oroa dig över något så är det snarare eventuella ytterligare instickskort eller extrafunktioner integrerade på moderkortet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Den enda rekommendationen jag brukar ge är att välja ett grafikkort från Nvidia eftersom drivarstödet historiskt har varit bättre.

Permalänk
Medlem

Vad för spel ska spelas?

Visa signatur

<3