Permalänk

Osäker på om skärmstativ passar

hej, har två skärmar som jag nu vill sätta upp på ett skärmstativ, har kollat på detta stativ:

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datorskarmar/skarmstativ/andersson-mra-3-2-black/1006358.11736/?gclid=CjwKCAjwr7X4BRA4EiwAUXjbtwztkMZDh15S6JEPwqj3OUXuI6utxfq40KhuUfBB4d0DrPkzSj17qBoCQH0QAvD_BwE

men är osäker på om det passar just mina skärmar, har två stycken AOC 24 tums skärmar 144hz, vet inte exakt modell men tänker att alla AOC 24 tum har samma fäste? det jag undrar är om detta stativ passar mina två skärmar? någon som vet?

Permalänk
Medlem

De flesta dator skärmarna har ett VESA 100 fäste, och ja då passar det.
Dock så finns det ju så många skärmar och vissa har monteringshål för arm/väggfäste medans andra inte har det.

Vill du ha ett definitivt svar så bör du kolla upp modellnumret på skärmen (brukar finnas en lapp eller liknande bak på skärmen där det står), annars är det svårt att hjälpa dig.
An bild på baksidan av skärmarna kan hjälpa till att ge en fingervisning, det skulle i alla fall ge något som vi kan gå på, jämfört med nu.

Permalänk
Medlem

Har du något modelnamn på dina skärmar?

Det kräver att skärmarna ska ha ett VESA fäste, men alla skärmar har inte det beroende på hur de är designade. Men om man vet modelnamnet så är det bara söka upp det

Permalänk

@loefet: tack, hittade, har en AOC G2590FX, tror du det passar?

Permalänk

@Reyintaz: tack, hittade, har en AOC G2590FX, tror du det passar?

Permalänk
Medlem

@Pegasus12: Det står att den modellen har VESA 100 fäste på AOCs hemsida, i så fall är det bara att skruva fast dem i armen.

Hittade även en manual, mest för att kolla om det fanns någon maxlängd på skruven, men hittade ingen information om det, så du får prova dig fram.

Permalänk

@loefet: okej, tack så mycket! då blir det ett köp