Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Bäst Amplifier till Beyerdynamics DT990 Edition 600ohm

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2020

Bäst Amplifier till Beyerdynamics DT990 Edition 600ohm

Tjena! Tänkte uppgradera från mina HyperX Cloud II till ett par riktiga lurar istället för "gaminglurar" och har ställt in mig på Beyerdynamics DT990 600ohm.

Har kollat runt o researchat en jäkla massa de senaste dagarna men det är sjukt svårt att förstå alla nya termer inom audiophilevärlden osv när man aldrig hållit på med sånt innan.

Så, nu kommer vi till huvudfrågan; Vilken amplifier för max typ 1500kr är kraftfull nog att driva lurarna jag kollat på? Har kollat en del på både Schiit Magni Heresy och JDS Labs Atom som enligt många på reddit och andra forum ska vara väldigt bra och borde kunna driva 600ohm lurar. Dock så vet jag att andra faktorer också spelar roll i hur svåra ett par lurar är att driva men det vet jag tyvärr inte tillräckligt mycket om vilket är anledningen till att jag frågar här. Kan de amps jag nämnde ovan driva DT990 600ohm? Om inte, vilka amps är några bra alternativ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gôteborg
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av Sandero:

Kan de amps jag nämnde ovan driva DT990 600ohm?

Ja, utan problem. Du kommer bli nöjd oavsett vilken du köper.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

varför vill du ha just 600ohm? så vitt jag vet så ger det ingen fördel jämfört med 250ohm versionen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2020
Skrivet av oatp1b1:

Ja, utan problem. Du kommer bli nöjd oavsett vilken du köper.

Okej, tack för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2020
Skrivet av Swedman18:

varför vill du ha just 600ohm? så vitt jag vet så ger det ingen fördel jämfört med 250ohm versionen.

Helt ärligt vet jag inte hur mycket det är värt men enligt denna recensionen så ska diskanten vara lite mjukare och basen (jag älskar bas) ännu starkare än de andra modellerna.

Självklart är mycket vad gäller ljud subjektivt och jag vet inte hur mycket skillnad det egentligen är mellan 600 och 250 men jag tycker att det är lika bra att satsa för den maffigare.