Permalänk

Stutter när jag startar datorn.

HEJ! Jag upplever att min dator har "stutters" när jag startar den. Det är något som håller på i ca 15-30min, sen släpper det och återkommer inte förens nästa omstart. De "stutters" jag upplever finns oavsett vad jag gör på datorn: muspekaren stannar till en ms och har inte gått den distans jag färdat musen, det upplevs i spel, på youtube osv.

Vad kan detta bero? Har upplevt detta i ca en månad nu, och vill tycka att detta problem först uppstod efter att jag överklockat grafikkortet via MSI Afterburner. Note: inställningarna i MSI Afterburner är tillbaka till standard och är dessutom avinstallerade.

Uppskattar hjälp för att få lite ljus på detta. Finns det något jag kan göra eller har jag förstört grafikkortet eller annan komponent?
Mvh Alex.

Permalänk
Medlem

I guess det är att reboota din dator starta om hela systemet, annars är det ba att byta grafikkortet

Permalänk
Medlem

Installera om drivrutinerna?

Permalänk
Skrivet av CymbalCrasher:

Installera om drivrutinerna?

Menar du drivrutinerna på grafikkortet då eller?

Permalänk
Medlem

Jag upplevde samma sak, det enda som hjälpte var att installera om Nvidias drivrutiner. Har ingen aning om varför Afterburner saboterade min drivrutin men det hjälpte i alla fall.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem