Mercury Fallen. "ÖverlevnadsRTS".

Permalänk
Medlem

Mercury Fallen. "ÖverlevnadsRTS".

Ja. Är "snål" och klipper från deras hemsida, presentationen.....

"Manage a group of intrepid colonists as they attempt to survive on an alien world. Automated machine construction was sent ahead to create the underground Mercury Facility, but something has gone wrong. Your colonists awake to find the facility in ruin. Expand the colony, grow crops, build structures, recover technologies and discover lost secrets to ensure the survival of your new home away from home.

Mercury Fallen is a simulation game which focuses on building, crafting and exploration. The choices you make will decide the fate of your colony."

http://www.mercuryfallen.com/

https://store.steampowered.com/app/704510/Mercury_Fallen/

Snubblade över spelet under Steamrean. Var 10%. Läste lite och tänkte, "ja. Kan väl testa". Inget jag ångrar. Har lirat det som en galning efter köpet. Maken till beroendeframkallande spel var det länge sen jag upplevde.

Stor rekomendation för detta lir!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Obegripligt att inte fler lirar detta. Jag är så dretfast för det att allt annat jag "borde" lira står på paus för detta. Vill inte ens veta hur många timmar jag lagt ner på det så här långt.

Länge sen jag kände "Åååh. Bara ett ltet tag till!" som blir någon timme extra.........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Ännu mer obegripligt att ingen lirar detta mästerverk!?

Återkommer till detta ständigt! Är nu inne, igen, i en tung "knarka"period med spelet.

Har lyckats med bedriften att inte ha tillgång till "Hematite" alls annat än enstaka ras emellanåt. Kan inte bygga iron ingots för att göra steel billets av som ska gå till bygge av garage på ytan. Sitter redigt på pottan men kan inte sluta med fåfänga försök att hoppas på att det ska ske skred med jämna mellanrum medans jag bygger basen i övrigt. Fett beroendeframkallande.

Verkar genuint som jag är ensam att lira. Finns just inga guider heller på Steam att få tips ifrån heller om diverse saker.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Ser en aning komplext ut och då det är i betafas så kanske det inte är lika lockande.

Men blir lite sugen att testa

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem

Jag spelar aldrig early access men har det på önskelistan för utvärdering längre fram.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benna:

Ser en aning komplext ut och då det är i betafas så kanske det inte är lika lockande.

Men blir lite sugen att testa

Skrivet av Shakermaker:

Jag spelar aldrig early access men har det på önskelistan för utvärdering längre fram.

Komplext ja Men samtidigt inte. Svårt att förklara. Tycker saker rullar på tills det slår mig, "f-n! Missade att bygga det!". Förstår även tanken på att vänta med EA men jag har dretkul så in i.... New World och sånt får vänta för min del för jag håller på att förbereda att börja bygga bas. Sitter och glor medans robotar och gubbar jobbar på samtidigt som jag i mitt huvud förbereder på var alla rummen ska vara och hur de ska se ut.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk