Red Dead Redemption 2 på 1080 TI?

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption 2 på 1080 TI?

Hej,

Jag har spelat igenom RDR2 på PS4, riktigt bra spel! Nu är jag inne på att spela igenom det igen, frågan är bara om jag ska köra på PS4 eller om det faktiskt blir bättre på min PC med ett 1080 TI och en Acer Predator X34a(3440x1440)?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

@Jimmy: Har både till ps4 pro och PC. Kör PC 3440*1440 med allt på high och får ca 70FPS genomsnitt dippar neråt 40 ibland (PC i signatur). Men det är mycket snyggare på PC och jag körde PS4'an på LG oled 55".

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem

Lustigt nog tyckte jag spelet var mysigare på PS4 (pron) än på PC:n även om det var mycket snyggare och flöt på betydligt bättre. (4K 60fps).
Den högre FPS:en och skärpan på texturer osv. gjorde att det inte kändes lika cinematiskt vilket är
lite roligt för jag brukar fnysa åt konsol, aka 30fps i vanliga fall. Det kändes mer som GTA.

Tror det är för att just RDR2 är mer cinematiskt lagt.
Dock kan du ställa in det på 30fps i datorn också och dra ner skärpan på texturerna

Permalänk
Medlem

Jag får precis den känslan när jag tittar på videos som jämför grafiken. PC versionen har klart högre skärpa och mindre dimma men samtidigt ser man mer av defekterna, ex så ser mustasch och skägg mer påklistrat ut, i konsolversionerna noterar man inte riktigt detta.

Den övergripande cinema känslan verkar och försvinna med PC versionen. Vanligen lägger man på filter för att få till viss känsla och det har man gjort även här men det är som om man draget ner något på det i PC versionen, kanske för att få fram detaljer mer?

Har hört att det finns fler buggar i PC versionen vilket såklart är förståligt.

Men vad tror ni, hade min dator klarat av Red Dead Redemption 2 på en grafik som klassas som bättre än konsol?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide