Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2012

Jag är lite nyfiken på hur skärmen är för användning till annat än gaming med. Är ute efter en skärm som är grym att spela på men även bra till att arbeta/plugga på. Någon användare som har lust att ge lite input på hur det känns att läsa text på skärmen längre stunder?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Vikingen_94:

Jag är lite nyfiken på hur skärmen är för användning till annat än gaming med. Är ute efter en skärm som är grym att spela på men även bra till att arbeta/plugga på. Någon användare som har lust att ge lite input på hur det känns att läsa text på skärmen längre stunder?

Den är jättebra tycker jag som allround-skärm. Just nu har jag tre webbläsare uppe (med luft i mellan) samt Outlook delvis skymd till vänster.

Fyra webbläsare i bredd är inga problem. Excel trivs jättebra också. På min andra dator som nu har den gamla AOC 35" så ser det plötsligt lite smalt ut

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Det finns bara två typer av personer; de som förstår binära tal och de som inte gör det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Vet nån hur denna funkar med dockor? Typ WD19TB. Tänkte har den som jobbskärm också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Dragnet:

Den är jättebra tycker jag som allround-skärm. Just nu har jag tre webbläsare uppe (med luft i mellan) samt Outlook delvis skymd till vänster.

Fyra webbläsare i bredd är inga problem. Excel trivs jättebra också. På min andra dator som nu har den gamla AOC 35" så ser det plötsligt lite smalt ut

https://i.imgur.com/fySrfrM.jpg

Härligt, låter lovande! Passar på att fråga några grejer till. Vad har du hunnit lira för spel på den och hur kändes dem? Hur tänker du kring avsaknaden av DP2.0 / HDMI2.1 inför framtiden? Hur känns bildkvaliteten jämfört med gamla skärmen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Vikingen_94:

Härligt, låter lovande! Passar på att fråga några grejer till. Vad har du hunnit lira för spel på den och hur kändes dem? Hur tänker du kring avsaknaden av DP2.0 / HDMI2.1 inför framtiden? Hur känns bildkvaliteten jämfört med gamla skärmen?

Jag kör Dirt Rally 2.0, Assetto Corsa Competizion och Wreckfest i 240 Hz (kan ligga på 120-140 FPS ibland. Project CARS 2 skalar jättemysko så den låter jag bli. Bredden ger en klart bättre känsla i bilspel. Klart bra flyt i allihop med High och sparsamt med AA.
(2080 Ti OC.)

Flyger med IL2-Sturmovik i 240 Hz (¨140 FPS) och där är bredden jättebra (dock så tittar man ofta uppåt i flygspel också men man kan ju inte få allt ).

I 60 Hz kör jag UBOAT och Three Kingdoms, den första gör sig alldeles utmärkt på bredden och den senare gillar ju mycket skärmyta.

120 Hz undviker jag för jag har fått flimmer där i spelen ovan samt i OneNote i Windows.

Jag tittar inte på film på denna skärm så det är inte en faktor, dvs HDMI och HDCP är inte viktigt för mig. Så länge grafikkortet stödjer DSC så är jag nöjd.

Jag jämför med min gamla AOC Agon 35" 100 Hz (VA) och då har Samsung klart bättre vinklar (där är Agon inte bra alls) och ljustyrka finns det massor av nu fast jag har ställt ner den från 100 till 45 (!).

Det finns bara två typer av personer; de som förstår binära tal och de som inte gör det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Jag fick min G9:a igår (nån på Inet hade skickat tillbaka den, så fick den lite billigare dessutom). Jag förstår inte varför folk gnäller så mycket på skärmen - den är ju jättefin. Den enda anmärkning jag kan ha är att den blir lite ljus på tre ställen (två nedtill och en upptill) om man har en svart bakgrund - men det är också allt det lilla.

Den funkade fint med dockan också. Tyvärr kommer den bara upp i 120 HZ med mitt Geforce 1060 kort - så får köpa ett nytt när 3000-serien kommer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Uppdatering: Nu har även min skärm fått problem med att fästet lossat kring skärmen. Det blir en retur med andra ord... Hoppas Samsung löser detta snart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av KGB91:

Uppdatering: Nu har även min skärm fått problem med att fästet lossat kring skärmen. Det blir en retur med andra ord... Hoppas Samsung löser detta snart.

Aj då!

Var på ramen har det hänt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

@Dragnet: Uppe till vänster. Ungefär samma ställe som för alla andra. Inet var snälla och lät mig behålla skärmen tills Samsung fått in nya iaf.