Herman Miller och Logitech presenterar ergonomisk spelstol

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.son:

Har en bekant som jobbar inom Kinnarps säljdivision och denna menar att de flesta som köper en Kinnarps gör sej mer skada än nytta då så gott som alla ställer in sina stolar helt fel. De drar kortet och gör sej inte besväret att prova ut eller gå igenom stolen innan dom köper. "De har hört att Kinnarps skall vara bra för ryggen"

Kinnarps predikanten menade även att rent ergonomiskt höll DXRacer som jag sitter på en hög standard och att kinnarps helt missat tåget när de kom till Gaming, denna menade även på att dom förlorat en stor andel köpare till följd av att så många gamingstolar ändå höll en så pass hög kvalite till många gånger betydligt lägre pris.

DXRacer har väl en "Lifetime warranty on the steel frame" som ex, som många andra aldrig skulle erbjuda.

Sitter själv på en DXracer Wide sedan 4+ år och ser inte ingen nämbar skillnad i slitage, detta med två innekatter och 2 barn plus fru, har även en skadad rygg och upplever noll besvär av sittande längre stunder.

Har själv suttit många år i Kinarps, HÅG osv. men nu när min trokänare till hemmakontoret (Kinnarps 9000) gav upp efter drygt 10 år så blev det faktiskt en Noble Chair Real Leather istället trots att jag har förmånen att ha en rätt fri budget. Tyckte helt enkelt att de vanliga tillverkarna var allt för tråkiga och på tog för dyra för vad de faktiskt gav, samt upplevde att kvalitén överlag sjunkigt rejält hos t.ex. Kinnarps mot tidigare. Grejen med många vanliga kontorsstolar är att de är gjorda för att passa till många olika typer av människor men är det typ bara man själv som ska använda stolen och man köper en som passar ens egen längd, vikt osv så spelar det genast mindre roll om den kan justeras till någon som är 50 cm kortare än mig osv. Har ställt frågan till ett antal olika naprapaterr osv genom åren och dom brukar svara ung samma sak, den bästa ergonomiska stolen är den man inte sitter i hela tiden, i övrigt spelar det mindre roll så länge det är någorlunda ok. Lite som med sängar där få lyckats bevisa att en säng för 150 000 kr eg skulle vara bättre än en för 3000 kr så länge man köper något som passar en själv.

Permalänk

Min nuvarande stol, (noname) inköpt på ILVA i Malmö för 10+ år sedan, sjunger på sista versen. Skumgummit tittar ut här och var, där det har nötts hål på konstlädret. Mekaniken fungerar dock ok fortfarande så den klarar nog 1-2 år till om det kniper.

Idag har jag mer resurser och skulle mycket väl kunna tänka mig att betala 13.000 kr för en ny stol, speciellt när den lanseras av välrenomerade tillverkare som Herman Miller och Logitech, men bara om jag kan provsitta den någonstans först och säkerställa att den passar min kropp.

Återkom när den finns i Sverige. Inte en chans att jag köper en kontorsstol oprövad på postorder...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Jäkligt sur på att den inte går att beställa i Sverige. Ska precis börja nytt jobb med hemmakontor som bas. Hade varit en perfekt investering.

Den kan beställas i Sverige om du inte absolut vill ha Logitech-versionen.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=589538

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av highwaystar:

Min nuvarande stol, (noname) inköpt på ILVA i Malmö för 10+ år sedan, sjunger på sista versen. Skumgummit tittar ut här och var, där det har nötts hål på konstlädret. Mekaniken fungerar dock ok fortfarande så den klarar nog 1-2 år till om det kniper.

Idag har jag mer resurser och skulle mycket väl kunna tänka mig att betala 13.000 kr för en ny stol, speciellt när den lanseras av välrenomerade tillverkare som Herman Miller och Logitech, men bara om jag kan provsitta den någonstans först och säkerställa att den passar min kropp.

Återkom när den finns i Sverige. Inte en chans att jag köper en kontorsstol oprövad på postorder...

Men är det någon skillnad alls mot den vanliga annat än lite bling bling?

Permalänk
Skrivet av improwise:

Men är det någon skillnad alls mot den vanliga annat än lite bling bling?

Ingen aning, men Logitech-versionen verkade ett par tusenlappar billigare. Är det bara så att de skalat av ett par tusenlappar som återförsäljarna tidigare tog i vinst?

Permalänk
Medlem

@highwaystar: kylskummet verkar också eget, oklart hur bra effekt det har däremot

Permalänk
Medlem

Fick svar nu:
"
Unfortunately, we aren’t selling product in your region yet, however, we are looking to expand.

Sign up for our mailing list at: www.hermanmiller.com/gaming to be alerted on any updates. "

Permalänk
Medlem

Synd, hade varit kul att köpa för att ha på kontoret

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Slitit ut krockkudden i bilen också? För att spara in på vikten. En vältränad kille håller ju sig uppe på egen hand.
Skämt åt sido... ergonomi är inget att skämta om.

Tycker det är lite udda att nackstödet saknas. 10-11k är det värt att spendera på en bra och skön stol, om man spenderar många timmar i internets stora slukhål. Hungrig och törstig, det kan man få bli men skönt och avlastat ska man kunna sitta.

skämtade lite. har ingen skitstol hemma och tänker på ergonomin... men 13000 känns som många kr går till design och märke inte ergonomi. men min snudd på kroppbyggargranne var i en otäck bilolycka för 10 år sedan och läkarna trodde att hans enorma fysik var skillnaden mellan liv och död...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

@akikk: Varifrån köpte du din Steelcase?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakeemzo:

Alltså wow, en sån stol vore inte fel. Sitter för närvarande på ett Secret Labs titan, men tror inte den slår Herman Miller på nån front.

Kommer nån i forumet införskaffa?

Jag har inte just den modellen utan Aeron modellen Extremt nöjd.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skitfarlig:

@akikk: Varifrån köpte du din Steelcase?

https://corporatespec.com/