Asus förhandsvisar ROG Swift PG329Q – 175 Hz på 32 tum

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av HandsomeT:

Nyanserad åsikt? Hej och hå. Ser man pixlar på en 24" 1080 då har man extrema hök-ögon. Har ju i och för sig florerat knasiga åsikter om pixeltäthet på forumet så länge jag kan minnas så det kommer ju inte som någon direkt överraskning.

Att "se pixlar" är ett begrepp med oklar betydelse i sammanhanget, som jag därför inte tänker använda i mina argument, varken explicit eller implicit. Det gjorde inte heller @cracko, vars åsikt mycket riktigt var nyanserad såtillvida att den inte framställdes i absoluta – eller för den delen raljerande – termer.

Vidare behövs det verkligen inga "extrema hökögon" för att se skillnad mellan 1080p och högre upplösningar på 24 tum. (Du får gärna bekräfta eller dementera om det är det du menar med "se pixlar".)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alling:

Att "se pixlar" är ett begrepp med oklar betydelse i sammanhanget, som jag därför inte tänker använda i mina argument, varken explicit eller implicit. Det gjorde inte heller @cracko, vars åsikt mycket riktigt var nyanserad såtillvida att den inte framställdes i absoluta – eller för den delen raljerande – termer.

Vidare behövs det verkligen inga "extrema hökögon" för att se skillnad mellan 1080p och högre upplösningar på 24 tum. (Du får gärna bekräfta eller dementera om det är det du menar med "se pixlar".)

Klart det är "skillnad" mellan olika "upplösningar". Hur är det inte "absolut" att "säga" att "1440p" ser "dåligt" ut på 31,5"?

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av HandsomeT:

Klart det är "skillnad" mellan olika "upplösningar". Hur är det inte "absolut" att "säga" att "1440p" ser "dåligt" ut på 31,5"?

Eh? Ordet "dåligt", som du sätter citattecken runt (vilket du förvisso verkar göra helt godtyckligt), har inte ens förekommit i något till vår diskussion kopplat inlägg. @cracko skrev:

Lite låg res med 1440 i 32'.

Hade din fråga inte haft ett påhittat citat som premiss hade svaret varit att jag inte anser "lite låg [upplösning]" vara absoluta termer, till skillnad från om det till exempel hade stått "oanvändbart" eller "helt värdelöst".

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alling:

Eh? Ordet "dåligt", som du sätter citattecken runt (vilket du förvisso verkar göra helt godtyckligt), har inte ens förekommit i något till vår diskussion kopplat inlägg. @cracko skrev:

Lite låg res med 1440 i 32'.

Hade din fråga inte haft ett påhittat citat som premiss hade svaret varit att jag inte anser "lite låg [upplösning]" vara absoluta termer, till skillnad från om det till exempel hade stått "oanvändbart" eller "helt värdelöst".

Jag "skrev" som "jag" gjorde "för" att "skoja" med "dig" (i och med att du hade så många "citattecken" i ditt "inlägg").

Okej. Då har vi rett ut att han "tycker" som han "tycker" och att jag "tycker" som jag "tycker".

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

Jag väntar på följande

- 34" 1440p eller 4K samt IPS 120Hz eller högre
- Gsync eller Gsync compatible
- DisplayPort-version 1.4 och HDMI-version 2.0

- Kurvad skärm samt ett bra fotställ är viktigt
- HDR är bonus men inget måste

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Jag väntar på bättre tider

sorry kunde inte låta bli