Söker program som photoshop/adobe fireworks som är gratis eller billiga?

Permalänk
Inaktiv

Söker program som photoshop/adobe fireworks som är gratis eller billiga?

Hej. Jag tycker att photoshop/adobe fireworks är för dyra att använda, det står typ 194 kr i månaden och som nybörjare för att skapa layouts till hemsidor, vilket jag tycker går snabbare än att programmera upp en template. Så undrar jag ifall ni vet något program som är gratis eller lätt och billigt att använda för en rimlig peng? Det här programmet med räven har jag testat, men glömt vad det heter och gillade ej det tyvärr. Paint är inget alternativ då det inte täcker mina behov. Har ni förslag på andra program som är det välkommet.

Permalänk
Medlem

Gimp?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Adobe XD är grymt för att skapa upp mallar/layouts Tar lite tid att komma in i, men du kan i princip skapa hemsidor/appar som prototyper med knapptryck m.m. fungerande.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Tror Figma är precis vad du letar efter!

Permalänk
Inaktiv

@ChristofferW: Är det sånt program som sätter automatisk CSS kod osv? isåfall nope.

Permalänk

@anon321431: Det beror helt på hur du själv väljer att använda verktyget. Figma kan vara väldigt kraftfullt för en poweruser men samtidigt väldigt nedskalad för t.ex mig själv som ibland sitter och prototypar enkel design innan jag implementerar det i kod. Figma kanske ger dig hjälp på traven med att lista vilken CSS du möjligtvis kan använda för att få en liknande desgin i implementationen men i slutändan är det du själv som väljer hur du vill gå från design till implementation.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Inaktiv

Några fler förslag?