Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Intel omdanar Core-logotyper och utökar med okänd Evo-märkning

Trädvy Permalänk
Cyberman
Registrerad
Dec 1999

Intel omdanar Core-logotyper och utökar med okänd Evo-märkning

I en serie lågupplösta bilder syns Intels framtida produktmärkningar, där nytillskottet Evo sticker ut.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgsområdet
Registrerad
Okt 2003

Evo, kan ju motsvara AMDs PRO serie.

Men absolut dags att Intel följde tiderna och gjorde en mer tidstypisk logga, riktigt snygga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Aug 2005

Alla logotyper är sjukt tråkiga nuförtiden platt platt platt

• i9 10900k • 32GB Ram • Nvidia 1080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 10 • 2560 x 1080 •

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av loefet:

Evo, kan ju motsvara AMDs PRO serie.

Men absolut dags att Intel följde tiderna och gjorde en mer tidstypisk logga, riktigt snygga.

Du menar så som Intel vPRO är Intels motsvarighet till AMD PRO redan?

Bilden i mitten gör sig fan inte bra som JPG.

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av kakan86:

Alla logotyper är sjukt tråkiga nuförtiden platt platt platt

Jepp, och så har vi den där stilistiska cancern att inleda egennamn med gemen bokstav på det... säger jag och väljer användarnamn på Sweclockers

Nu lurade jag dig allt att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011

Vad fula de är nu för tiden. Tacka vet jag Sandy Bridge.

Trädvy Permalänk
Skribent
Arvid Wittwång
Registrerad
Mar 2016

140 × 140 pixlar med en omgivande vit ram inräknad. Det känns som en upplösning som ligger rätt i tiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Intel sadlar om, de blir klistermärkestillverkare istället...

And they're already in for a rough start...
Något om att limmet inte är en bra lösning, men de vill trots allt testa det själva ändå

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Maj 2014

Dessa var ju ändå bäst, ser ju ut som CPU:n i fråga. Nästan iaf

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / CPU: i3 6100 @ 3,7 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Intel stock och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Fractal Fesign Integra M 450 / MB: MSI h110 PC MATE / RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB 2400 Mhz / OS: Win10 Pro / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Såg inte så hemskt ut som man kunde väntat sig... But still.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av DavidtheDoom:

https://i.imgur.com/ItENXr8.png

Såg inte så hemskt ut som man kunde väntat sig... But still.

Behåller du klistermärkena på datorn? Själv pillar jag bort dom när jag bestämt mig för att behålla datorn. Det är ju inte så att jag glömmer att det sitter RTX 2060 och ryzen 7 i datorn bara för jag tagit bort reklamlapparna. Och som du är inne på ser de inte bra ut.
De är bara till för att folk ska känna igen varumärkena och vid nästa köp förhoppningsvis leta efter likadana märkningar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av jOnÄTÄn:

Behåller du klistermärkena på datorn? Själv pillar jag bort dom när jag bestämt mig för att behålla datorn. Det är ju inte så att jag glömmer att det sitter RTX 2060 och ryzen 7 i datorn bara för jag tagit bort reklamlapparna. Och som du är inne på ser de inte bra ut.
De är bara till för att folk ska känna igen varumärkena och vid nästa köp förhoppningsvis leta efter likadana märkningar.

Jag är exakt likadan, jag kan inte ha klistermärken på en dator eller elpryl (ev undantag såklart)

Första jag gjorde på jobbdatorn var rev av alla klistermärken (som inte var en ID-tagg) och folk bara:

Omg det är inte din dator, så kan du inte göra!
-Watch me

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Evo lär ju vara motsvarande vPro. VPro-klistermärkena för Haswell m.fl. var svarta så det är väl möjligt att de går tillbaka till det stuket.

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006

Måste säga dom var riktigt snygga, stilren, modern och enkel. Gillade dom stärkt.

Main: Acer X34A Fortress II i7 8700k ROG Strix Z370-F GTX 1080Ti Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Seagate ST2000DM008
Filserver: Lian Li PC-V354B X10SLH-F E3-1240Lv3 32GB ECC RAM IBM M1015
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

Är inte Evo samsungs varumärke? Nåt samarbete där kanske?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Feb 2010

Nästan som att den nya Logan talar om intels välmående?

Ja bilderna var fult komprimerade, låg JPEG kvalité?

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6850K 4.5GHz | 32GB RAM | GIGABYTE RTX 2080 GAMING OC

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018

Disse klistremerkene minner veldig om de som medfølger til Ryzen prosessorer

R5 3600 / 240mm Custom loop | 32 GB 3600 CL16 (b-die) | x570 C8I | SF 750 | 970 EVO 2TB | RX 5700xt | Ncase M1 v 6.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

EVO lär ju vara för big.LITTLE tjofräset som de ska släppa snart?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Tråkiga och fantasilösa tycker jag dom var

▩ Monitor: ASUS 27" ROG Swift @ 1440p / 165Hz ▩ CPU: Intel i9-9900KS @ 5Ghz ▩ GPU: ASUS 2080 Ti STRIX OC @ 125Mhz+ core / 1000Mhz+ memory ▩ Memory: G.SKill Trident Z Neo 32GB @ 3800MHz ▩ Motherboard: ASUS ROG Maximus XI Hero ▩ SSD: Samsung 860 EVO ▩ PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum ▩ Chassi: Corsair Obsidian 750D ▩ 3Dmark Time Spy: 15 468

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hehe, sätter så många klistermärken jag bara kan på datorn!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Ser riktigt proffsiga ut imo

Intel 9900k - RTX 2080S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av DavidtheDoom:

https://i.imgur.com/dmlSdzd.jpg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av DavidtheDoom:

https://i.imgur.com/dmlSdzd.jpg

Det var ju udda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Dec 2009

Word.

Crucial Ballistix Tactical 16GB 2750Mhz ■ Asus Z170-A ■ MSI GTX 1070 Gaming X ■ Intel i5 6600k 4.5Ghz
be quiet! Pure Rock ■ Samsung EVO 860 500GB
FD Define S ■ EVGA Supernova G2 650W
Seagate 7200RPM 1TB ■ Ducky ONE G&Y PBT, MX Blue ■ Logitech G403
Philips 276E

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Jag får poängtera att "kolfiber-imitationen" även den är ett klistermärke som går att dra av datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag får poängtera att "kolfiber-imitationen" även den är ett klistermärke som går att dra av datorn.

Du har skändat en Thinkpad. Världens vackraste dator-serie.

Crucial Ballistix Tactical 16GB 2750Mhz ■ Asus Z170-A ■ MSI GTX 1070 Gaming X ■ Intel i5 6600k 4.5Ghz
be quiet! Pure Rock ■ Samsung EVO 860 500GB
FD Define S ■ EVGA Supernova G2 650W
Seagate 7200RPM 1TB ■ Ducky ONE G&Y PBT, MX Blue ■ Logitech G403
Philips 276E

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Hälsingland
Registrerad
Jan 2002

Nu är det förstås inte samma folk som utvecklar processorer som sitter och ritar fram dessa... men i en tid när AMD och ARM krossar Intel från varsitt håll, Intel visar svaghetstecken på svaghetstecken på alla håll och nu själva erkänt att de inte klarar av att tillverka sina produkter utan måste ta hjälp av konkurrenter....

...så presenterar man nya klistermärken? Oh ja, detta lär verkligen kursen på aktien stiga med.

"Arm yourself because no-one else here will save you. The odds will betray you"
Fractal Design Define R5 Blackout, Ryzen 3900X, MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi, 32GB DDR4 3000MHz@CL15, Ca 5TB SSD, Gainward 1080Ti Phoenix Golden Sample, Acer X34A + Acer XB271HU + Oculus Rift + Quest

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Tråkiga logotyper.

Det som skall bli mest spännande att se är ifall det kommer vara nya standarder/marknadsföring eller
om det kommer vara "intel" marknadsföring. Risken känns ju som det sistnämnda då dom i mina ögon ännu inte lyckats visa att dom har koll på läget och att röra om med marknadsförings knep känns bara så Intel.

Jag vill vli bli upphetsad/glad/nyfiken av nyheter där Intel är med i.
Inte känna "suck vad nu"/ "vad har dom gjort denna gång" / " Hur många lax för några få % är det här då"?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005

Intel downsizear nu, man har inte längre råd med bläcket till fina detaljer så gör nya avskalade logotyper. Det går bra nu!

Förövrigt tänker jag på min Samsung 840 EVO SSD, snyltar de på Samsungs varunamn nu också?

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Hälsingland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Joakim Ågren:

Intel downsizear nu, man har inte längre råd med bläcket till fina detaljer så gör nya avskalade logotyper. Det går bra nu!

Förövrigt tänker jag på min Samsung 840 EVO SSD, snyltar de på Samsungs varunamn nu också?

Nu är jag ingen bilmänniska men jag tänker faktiskt mest på Mitsubishi när jag hör Evo.

"Arm yourself because no-one else here will save you. The odds will betray you"
Fractal Design Define R5 Blackout, Ryzen 3900X, MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi, 32GB DDR4 3000MHz@CL15, Ca 5TB SSD, Gainward 1080Ti Phoenix Golden Sample, Acer X34A + Acer XB271HU + Oculus Rift + Quest