Bra datorhållare till datorn under skrivbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Kan man men inte i närheten lika smidigt och motorn i bordet sliter lätt sönder moderkortets kontakter om någon kabel skulle fastna. Exempelvis tangentbordskabeln klämts fast under monitorn.

Min lösning har fungerat i mer än fem år och under den tiden har inga kablar fastnat och inga moderkortskontakter skadats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Min lösning har fungerat i mer än fem år och under den tiden har inga kablar fastnat och inga moderkortskontakter skadats.

Skönt att ditt fall upphäver Murphys law i just ditt fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Skönt att ditt fall upphäver Murphys law i just ditt fall.

Det som avgjorde i mitt fall var att jag, eftersom jag bygger (och bygger om) mina datorer, behöver komma åt den lätt och att hänga dem under skrivbordet gjorde det krångligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Med brasklapp för att jag jobbar på Komplett och därmed kan anses som en smula partisk, köpte själv hem den här till mitt kombinerade hemmakontor/gamingskrivbord.
https://www.komplett.se/product/1172185/dator-surfplatta/dato...

Blev kalasbra. Håller mitt Meshify C utmärkt, känns väldigt stabilt. Enkelt att plocka bort datorn med.

Fungerar den fortfarande bra? skall köpa en till nya bordet och den där såg ju riktigt nice ut.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Oneone:

Fungerar den fortfarande bra? skall köpa en till nya bordet och den där såg ju riktigt nice ut.

Ja, fungerar fint! Datorn sitter där fortsatt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Fungerar den fortfarande bra? skall köpa en till nya bordet och den där såg ju riktigt nice ut.

Lyckades du få tag på den? Försöker köpa den men den verkar ha gått ut ur sortiment bara för några dagar sen, hittar inget ställe som har den tillgänglig längre.

Synd! För jag hittar ingen annan som ser ut som om den inte vore designad för att hålla ett chassi från 1999!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qvantry:

Lyckades du få tag på den? Försöker köpa den men den verkar ha gått ut ur sortiment bara för några dagar sen, hittar inget ställe som har den tillgänglig längre.

Synd! För jag hittar ingen annan som ser ut som om den inte vore designad för att hålla ett chassi från 1999!

nej... Fick du tag på något?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

nej... Fick du tag på något?

Har kikat på denna men inte slagit till än, sjukt dåligt utbud på datorhållare…

https://www.conrad.se/p/neomounts-by-newstar-pc-hallare-under...

Permalänk
Medlem
Skrivet av qvantry:

Har kikat på denna men inte slagit till än, sjukt dåligt utbud på datorhållare…

https://www.conrad.se/p/neomounts-by-newstar-pc-hallare-under...

håller med... De flesta jag hittar verkar vara för smala för Torrent som jag har. Dåligt utbud rätt allmänt verkar det som

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Köpte denna till min setup.

https://www.123ink.se/Neomounts-by-NewStar-CPU-hallare-svart-...

Inga problem. Dock bökig om man måste in i datorn, fyfan. Men bra för mig som var på en tight budget när jag byggde hörnan.

Kan bli att byta ut den i framtiden, haha

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440