Tullavgift-brev utan att jag beställt något?

Permalänk

Tullavgift-brev utan att jag beställt något?

Fick brevet från postnord med försändelse-id som inte säger mer än datumet på beställningen. Nu vill de att jag betalar 106kr. Har inga betalningar gjorda eller mejl runt datumet. Jag är jävligt nyfiken men har ingen lust att betala i onödan, vad kan det vara? Har liknande hänt dig?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING | i5-10600K 4,1GHz | 16GB 3600MHz | ASUS GeForce RTX 3060 Ti 8GB DUAL OC

Permalänk
Vila i frid

Är det verkligen PostNord som är betalningsmottagaren och inte en bedragare?

Permalänk
Medlem

Man brukar ju kunna se bild på paketet om man går in på länken. Då borde man se avsändare.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Får du inte upp någon bild på moms.postnord.se så kan du begära en bild på paketet av PostNord, om du nu är nyfiken. Är det inte till dig ska det tillbaka till avsändaren vilket som, så det är bara att ignorera. Finns också bedrägerier angående detta, men då är såklart inte länkar till PostNords hemsida du får.

Permalänk

Äkta var det, men det visade sig tillslut var så att det hade hänt något fel efter jag kommit i kontakt med postnord. Jag är ändå tacksam för era svar

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING | i5-10600K 4,1GHz | 16GB 3600MHz | ASUS GeForce RTX 3060 Ti 8GB DUAL OC