Sound bar tips och råd

Permalänk
Medlem

Sound bar tips och råd

Hej, jag var inne på HI-FI klubben och kollade på lite sound bars för min 75 tum TV. Har en ganska stor vardagsrum och letar då efter något bra. Han visade oss 3 stycken olika
1. DENON DHT-S316
2. DENON DHT-S516H
3. ARGON AUDIO FORTE A5

Den första var sådär, inget som jag gillade precis men 2 var favorit och 3 var helt klart duglig. Men jag avvakade och ville kolla upp lite reviews om DENON DHT-S516H. Dom flesta skrev review så innehöll dessa 3 punktar
* Expensive
* No remote control
* Limited to lossy audio

Så jag skit i det men är ute efter något bra ljud för TV, så ville höra lite med andra som har bättre kunskap inom detta dårav jag skriver detta. Kollade istället på JBL BAR 5.1. Vilket jag tycker verka bra och har bra reviews, enda är att den har 1 års garanti.

Tack för alla svar och kommentarer

Permalänk
Medlem

Själv slog jag till på denna på rean som slutar idag (2 augusti) för 4990:- Samsung HW-Q76R/XE

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Jag har JBL bar 5.1 och är ganska nöjd. Bluetooth slutade att fungera efter någon månad men har nu börjat fungera igen, jag vet inte hur det kunde bli så.

Jag är lite missnöjd med ljudet när jag lyssnar på musik, men det fungerar ypperligt när man kikar på film.

De avtagbara högtalarna är schysta och jag är helnöjd med surroundljudet. Självklart är det bättre med ett riktigt system men det tar mycket mer plats och ser fördjävligt ut.

Jag tror inte att du blir missnöjd med JBL bar 5.1. Soundbaren kostar nu 4700kr, jag köpte den för 7000.

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC