Vad har ni för uppfattning om Boom 3d?

Permalänk
Medlem

Vad har ni för uppfattning om Boom 3d?

Som ett fåtal av er sett skapade jag för ett tag sedan en tråd angående ev vinster med att komplettera min dator med en Dac/Amp.
Vägen till den frågan gick via att själv försöka förbättra ljudet mha diverse gratis eq's utan ett resultat som levde upp till mina önskningar. Här kan vi skylla på min inkompetens, smak och hörlurar som består av ett par ATH M50 samt ett par Samson SR850. Inget av detta är huvudpunkten i denna tråd...

Under denna ljudresa snubblade jag över en mjukvara som heter Boom3d. Företaget utlovar guld och gröna skogar med deras egen algoritm och annat säljsnack. Men då mjukvaran hade en gratis trial så laddade jag ner och testade att leka runt med den.
Och faktum är att jämfört med orginalljudet så blev det betydligt bättre (naturligtvis beroende på vald present och indata). Men det gick enkelt att få till ett klart acceptabelt ljud som bättre motsvarade mina förväntningar.

Min fråga är nu om någon annan i forumter prövat denna mjukvara och vad ni tycker om den?

Länk

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av NcLr:

Som ett fåtal av er sett skapade jag för ett tag sedan en tråd angående ev vinster med att komplettera min dator med en Dac/Amp.
Vägen till den frågan gick via att själv försöka förbättra ljudet mha diverse gratis eq's utan ett resultat som levde upp till mina önskningar. Här kan vi skylla på min inkompetens, smak och hörlurar som består av ett par ATH M50 samt ett par Samson SR850. Inget av detta är huvudpunkten i denna tråd...

Under denna ljudresa snubblade jag över en mjukvara som heter Boom3d. Företaget utlovar guld och gröna skogar med deras egen algoritm och annat säljsnack. Men då mjukvaran hade en gratis trial så laddade jag ner och testade att leka runt med den.
Och faktum är att jämfört med orginalljudet så blev det betydligt bättre (naturligtvis beroende på vald present och indata). Men det gick enkelt att få till ett klart acceptabelt ljud som bättre motsvarade mina förväntningar.

Min fråga är nu om någon annan i forumter prövat denna mjukvara och vad ni tycker om den?

Länk

Har inte testat men enligt det de skriver på hemsidan verkar det ointressant om man är ute efter ljudkvalitet, den enda vettiga funktionen då skulle vara eqn men den finns det bättre alternativ till gratis, i övrigt är det mest funktioner av typen bekvämt eller roligt snarare än nått användbart och bra.
Kan säkert vara roligt att leka med ett tag men är knappast nått man lär använda efter några veckor.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kört Mac-versionen ett antal år nu, framförallt på jobbdatorn med hörlurar då varken Spotify eller operativsystemet tillhandagåller någon EQ. Nöjd med det men bryr mig inte direkt om övriga funktioner.

Visa signatur

Mostly Harmless