Upplevelser av Elektronikwebben

Permalänk
Hedersmedlem

Upplevelser av Elektronikwebben

Hej!

På Komponentkoll.se har det sedan en tid tillbaka dykt upp en butik som heter Elektronikwebben bland deras prisjämförelser. Är det någon här på Sweclockers som handlat från denna butik och haft några positiva eller negativa upplevelser? Har sökt men inte hittat något än, så jag tänkte att en tråd är i sin ordning.

Just nu är mina upplevelser mest att bra priser från Elektronikwebben dyker upp i Komponentkoll, sedan visar det sig att grejerna inte är i lager, vilket gör att jag väljer bort Elektronikwebben från Komponentkoll numera för att inte får artificiellt låga priser. Det har jag dock svårt att klandra Elektronikwebben för, utan det är Komponentkoll som inte borde visa priser på grejer som inte är i lager (fast det hör ju egentligen inte hit.)

Permalänk
Medlem

Har inte handlat där, men hade inte köpt något därifrån heller.

Företaget är registrerat 2020, det är reggat som enskild firma.

Kan säkert vara en bra butik, men jag hade iaf inte litat på någon som startar en enskild firma utan att satsa lite pengar i det.

Permalänk
Medlem

Jag hade personligen inte handlat därifrån. Mest för att jag gärna köper lokalt i så stor utsträckning som möjligt, annars så från andra etablerade butiker jag varit kund hos i flera år. Sidan i sig ger väl inget wow-intryck direkt då det ser ut som en vanlig 50$ template man installerat och lagt till sin logotyp.

Annars så har du ju information om vilket företag och org-nr som driver sidan. Inget som man försökt dölja direkt då det står i köpvillkoren samt deras Nordisk E-handelscertifiering.

Skrivet av hundmat:

Har inte handlat där, men hade inte köpt något därifrån heller.

Företaget är registrerat 2020, det är reggat som enskild firma.

Kan säkert vara en bra butik, men jag hade iaf inte litat på någon som startar en enskild firma utan att satsa lite pengar i det.

Nackdel med nystartade AB är ju att det krävs bara 25k i aktiekapital. Enkelt att bara konkursa och starta upp på nytt. Med det i åtanke så kan det ju vara mer säkert att handla från enskild firma. Då en del med AB är ju att komma bort en bit från det personliga ansvaret. Även om du givetvis kan bli personligt ansvarig under vissa omständigheter. Om du har ett HB eller EF registreras anmärkningen på dig som enskild näringsidkare, till skillnad från AB där är anmärkningen separat från dig som person. Sen så är det väl så att inte myndigheten kan gå in på ett AB's konto för att mäta ut ägarens skulder.

Har jag fel så får någon gärna rätta mig.

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Hej!

På Komponentkoll.se har det sedan en tid tillbaka dykt upp en butik som heter Elektronikwebben bland deras prisjämförelser. Är det någon här på Sweclockers som handlat från denna butik och haft några positiva eller negativa upplevelser? Har sökt men inte hittat något än, så jag tänkte att en tråd är i sin ordning.

Just nu är mina upplevelser mest att bra priser från Elektronikwebben dyker upp i Komponentkoll, sedan visar det sig att grejerna inte är i lager, vilket gör att jag väljer bort Elektronikwebben från Komponentkoll numera för att inte får artificiellt låga priser. Det har jag dock svårt att klandra Elektronikwebben för, utan det är Komponentkoll som inte borde visa priser på grejer som inte är i lager (fast det hör ju egentligen inte hit.)

Tja!

Mackan här från Komponentkoll.

Elektronikwebben har faktiskt varit indexerade hos oss sedan november 2017, ungefär då vi lanserade Komponentkoll. Efter ditt uppmärksammande ser vi dock precis som du säger att de har gjort justeringar på sina priser, vi ska kika på det och tar åt oss av feedbacken.

Har du någon anna feedback så är det bara att skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Hej!

På Komponentkoll.se har det sedan en tid tillbaka dykt upp en butik som heter Elektronikwebben bland deras prisjämförelser. Är det någon här på Sweclockers som handlat från denna butik och haft några positiva eller negativa upplevelser? Har sökt men inte hittat något än, så jag tänkte att en tråd är i sin ordning.

Just nu är mina upplevelser mest att bra priser från Elektronikwebben dyker upp i Komponentkoll, sedan visar det sig att grejerna inte är i lager, vilket gör att jag väljer bort Elektronikwebben från Komponentkoll numera för att inte får artificiellt låga priser. Det har jag dock svårt att klandra Elektronikwebben för, utan det är Komponentkoll som inte borde visa priser på grejer som inte är i lager (fast det hör ju egentligen inte hit.)

Vi jobbar agilt på Komponentkoll

Vi har kikat igenom priserna och dessutom tagit oss en riktigt koll på deras hemsida, där vi har sett vissa konstiga beslut kring prissättning. Det tillsammans med din feedback och kommentarer vi sett på sweclockers tidigare, gör att vi har valt att ta bort de från vår hemsida.

Det kan ligga kvar cachat, men snart så kommer du inte längre se de på komponentkoll.