Hur döljer man sina inlägg på Facebook för vänner?

Permalänk

Hur döljer man sina inlägg på Facebook för vänner?

Jag antar att jag inte är ensam om att då och då skriva någon mindre genomtänkt kommentar efter några bira på FB....
Dagen efter har man sonen eller mamma efter sej som undrar hur man kommentera något så korkat. Jag vet att det inte är en bra grej att vara på FB på fyllan men det händer. så jag tackar nej till moralpredikningar om detta!
Har varit inne på inställningar till satan på min profil men kan fasen inte hitta var man ställer "Kommentarer på andras inlägg" till synliga "Bara jag själv" och inte dyker upp på vänners tidslinje. Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Vad jag minns (har inte använt Facebook på över ett år nu, då det är borttaget), så kan man endast sätta sina egna inlägg till exempelvis "Bara mig själv". Kommentarerna ett inlägg, går efter integritetsinställningarna för just det inlägget.

Om du har kommenterat dina egna inlägg, så kan du enkelt sätta inlägget till (som i det här fallet) "Bara mig själv".

Om du däremot har kommenterat andras inlägg, så måste du antingen ta bort din(a) kommentar(er) eller säga till personen som "äger" inlägget (ingen äger något när det väl är i Facebooks händer), att sätta inlägget som "Bara mig själv", men det är ju nästan lönlöst.

Tog bort upprepningar, slängde om "däremot" och "har" till sin rätta ordning, och lade till lite info om Facebook..
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Tänker spontant att du ska sluta dricka om det är något regelbundet.

Permalänk

@Gainsgoblin: Som sagt, NEJ till moralpredikningar!