Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Oförlåtande rallyspel

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Oförlåtande rallyspel

En liten personlig reflektion efter att ha försökt mig på mitt första pass i Dirt Rally 2.0.

I princip alla spel innehåller en kampanj för att få dig att komma igång utan att misslyckas allt för mycket, vilket är en stor skillnad mot när jag började spela datorspel på Commodore 64. Men för bilspel tycker jag att utvecklingen går åt motsatt håll. Dirt Rally 2.0 erbjuder i princip ingen hjälp för nya spelare och det fullständigt slaktade mig. Detta är inte det första bilspelet som gjort detta. Vissa andra har jag helt enkelt gett upp på efter ett par race. Vi får se hur det går med Dirt Rally 2.0.

Detta är egentligen konstigt. Genom åren har jag älskat bilspel. Rally är nytt för mig. Bitarna av första banan som är asfalt gick bra, men gruset knäckte mig, och det var ju mycket grus. Men lite tråkigt att det ska vara så här. Spelet borde i alla fall ge mig lite hjälp att komma igång.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Rally är egentligen inte svårare, bara helt annorlunda mot asfaltskörning. Fortsätt öva så kommer polletten trilla ner till slut och du kör lika bra på grus/snö som på asfalt. Jag ska dock tillägga att jag tycker att en fysisk ratt med force feedback är mycket viktigare i rally då man får en så mycket bättre känsla för greppet i däcken

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Trädvy Permalänk
Skribent
Jonas Klar
Plats
Skatteverkets Inläsningscentral
Registrerad
Aug 2008

Får mig att tänka på Richard Burns Rally. Det finns förvisso ett Rally School, men det bygger på gruskörning. Asfaltsrallyna är omöjliga, blir inte enklare av att standardsetuperna är helt åt skogen heller.

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

@giplet
Det är det att just Dirt Rally är spinof spelen för de fansen som tycker att vanliga Dirt 1,2,3,4 (5an kommer snart) är för arkadiga och lätta
Så kanske testa något av de?

Dator: HP Pavilion dv6-3142
Konsol: Playstation

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Ett spel som är riktigt otacksamt måste ändå vara Driver från 1999, då man ska klara olika manövers på en viss tid för att ens kunna komma igång med story mode om jag inte minns fel.

Gamer|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Qpad MK90|Monitor|Asus PG278QR|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Phone|iPhone SE 2020 64GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|2x Chromecast 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av bärplockaren:

Ett spel som är riktigt otacksamt måste ändå vara Driver från 1999, då man ska klara olika manövers på en viss tid för att ens kunna komma igång med story mode om jag inte minns fel.

Yes j-turné i ett garage to en stund att lösa

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 3800X
RAM: Corsair Vengeance LED 16GB DDR4 3200 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :MSI Geforce RTX 2080 Duke OC Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700