Permalänk
Medlem

blackfriday,weekend,cyber,osv?65"

Tänkte köpa mig en 65tums tv.

Osäker på vilken prisklass jag tänkt, om det blir instegs, eller mellan eller toppsegmentet, och märken är jag inte kommit fram till än helt. Eller typ av teknik.

Men till min fråga:

Är det bättre(priser)att va snabbt ute direkt på black friday när den startar, eller släpper olika butiker olika modeller mm i helt olika omgångar, dvs efter black friday kommer ju alltid black weekend och senare cyber monday, och slutligen cyber week!

Eller kör dom flesta samma och släpper bomberna direkt? -så att det bara mest blir "slabbet" kvar mot slutspurterna?

(skulle inte förvåna en om olika butiker har strateger anställda för att pumpa ut så mkt cash som möjligt ur oss konsumenter..)

-Eller är det rent av så att det blir prismässigt betydligt bättre å hålla ut till mellandags rean??

-Eller rent av vänta tills nästa års "sommar rea" då det kommer så mkt nytt just nu, som full aray, 8K, HDMI 2.1, Mini-LED, och nästintill ramlösa samsungs )2mm)?

-Men jag tänker då inte ge 60 000kr bara för att samsungs toppmodell har tagit bort 3-4mm på ramen! även om det är exotiskt och lite halvläckert.

-Är det enklaste vid Black friday grejen att spana på alla butiker samtidigt via te.x pricerunner/prisjakt eller liknande?

-Jag har ju tänkt kolla hos elgig, och mediamarkt, hfif klubben, cdon, och ev. netonnet om dom(netonnet)hakar på rean. -Men det finns ju så många fler butiker, tänker typ dustin, webbhallen mfl, så hur gör man det så smidigt som möjligt för en?(När man mer eller mindre har kommit fram till nästan exakt vad man vill ha). Tack för alla ev. tips å råd på förhand/Joakim.

Permalänk
Medlem

Du har många frågor och verkar allmänt osäker på vad du vill.

En sak är säker: Du kan inte på förhand veta vilka priser som handeln sätter. Använd prisjakt och bevaka de produkter som du är intresserade av. Är du orolig för att köpa en produkt som sedan sänks i pris så kanske tjänster som typ Voila eller kreditkort med prisgaranti kan lugna dig en smula? Sondera marknaden innan de stora handelsdagarna.

Sist men inte minst, håll koll på Sweclockers, här brukar priserna publiceras ganska omgående och diskussiontrådarna är alltid fyllda med folk som kan ge dig rekommendationer eller råd på vägen.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Moderator
Forumledare

@lejon74:

Personligen hade jag börjat med att bestämma dig för vad du vill ha för teknik.
Efter det så sätter du en budget

Till sist så ser du ut vilka produkter som går ihop med teknik och pris och prisbevakar dessa via prisjakt. När du känner att produkten ligger inom rätt prisram så köper du, oavsett när på året det är

Glöm inte att det du köper idag (nästan) alltid kommer finnas billigare i #framtiden. Varför? För att det är teknik som kommer närmre ”end of life” för varje dag

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord