Mate 40 blir Huaweis sista telefon med Kirin

Permalänk
Medlem

Sorgligt hur en clown kan göra så mycket saknad för andra och omgivningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

De är synd att sånt här händer jag gillar Huaweis bra telefoner till bra pris
Sen att Kina kan ha i bakdörrar och annat i telefonerna sånt finns redan i många elektronik saker

I din kinesiska brödrost (tex.).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Löjligt! Finns inget logiskt argument som jag sett hittils för att detta skulle vara bra för någon. (relativt) Fri handel är vad hela världen snurrar runt.

Jag vill inte ha apparater där diktaturer avlyssnar befolkningen.

PS. Kina är inte för frihandel, och har aldrig varit det. De är bara för fri export av kinesiska varor.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Huaweis kommer inte ta någon större skadad av detta då Kina backar upp med pengar.

Absolut. Kinesika regimen har hela tiden sponsrat (och styrt) Huawei.

De har sina orsaker till det (och det i sin tur är orsaken till detta beslut).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Vilket Kinesiskt företag trampar USA ner här näst för att de konkurrerar med amerikanska intressen?
Jag gissar på Xiamo. Undrar vad anledning blir denna gången?
Det är ju bara löjligt att man kommit på att Kina är en diktatur helt plötsligt när landet förtryckt människor i över 50 år...
Nej usch och fy för USAs smutsiga sätt att slå ner på sina konkurrenter....

Skrivet av Jonas79:

USA känner ett hot att Kina blir för ekonomiskt starka inom många företagsområde & därför handelskriget startade för att gynna Inhemska företag. Huawei ligger i framkant på nätverksprodukter & 5G nät som byggs ut i hela världen till stora värden & därför dom blivit utsatta.

Huawei ligger 2-3 år före konkurrenterna inom nätverksteknik & därför Asien nu ligger långt före resten av världen.

Bästa produkterna förtjänar att vinna enligt mig

Har ditt inlägg något med Huawei att göra? Det är Ericsson och Nokia som slog ut amerikanska nätverksbolag inom mobilnät.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Sorgligt hur en clown kan göra så mycket saknad för andra och omgivningen.

Jo, jag gillar inte heller Nalle Puh.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

I din kinesiska brödrost (tex.).

Och i dina Appleprylar. Kineser som utvecklar Apples egna modem exempelvis.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martinot:

Absolut. Kinesika regimen har hela tiden sponsrat (och styrt) Huawei.

De har sina orsaker till det (och det i sin tur är orsaken till detta beslut).

Därför man aldrig ska köpa från ett företag som får pengar av staten eller drivs av staten då andra företag inte har samma villkor.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Därför man aldrig ska köpa från ett företag som får pengar av staten eller drivs av staten då andra företag inte har samma villkor.

Då vet jag att du Bojkottar SAS & Volvo som fått massa pengar från staten och det lär fler Svenska företag också fått

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonas79:

Då vet jag att du Bojkottar SAS & Volvo som fått massa pengar från staten och det lär fler Svenska företag också fått

Det är ändå en skillnad detta kallas för hjälppaket och händer inte ofta, Huaweis skulle få pengar ofta och även om dom skulle göra något större misstag så skulle staten hjälpte dom med pengar.

Varför staten hjälpte Volvo var för att hjälpa alla som är anställda där samt andra företag som säljer saker till Volvo, Kina bryr sig inte om sina anställda dom bryr sig bara om makt och pengar.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det är ändå en skillnad detta kallas för hjälppaket och händer inte ofta, Huaweis skulle få pengar ofta och även om dom skulle göra något större misstag så skulle staten hjälpte dom med pengar.

Varför staten hjälpte Volvo var för att hjälpa alla som är anställda där samt andra företag som säljer saker till Volvo, Kina bryr sig inte om sina anställda dom bryr sig bara om makt och pengar.

Kolla bara senaste paketet till SAS nu i veckan, då gick det via ett godkännande av EU för att säkerställa att det inte var stats-sponsrat stöd och olaglig konkurrenshämmande verksamhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det är ändå en skillnad detta kallas för hjälppaket och händer inte ofta, Huaweis skulle få pengar ofta och även om dom skulle göra något större misstag så skulle staten hjälpte dom med pengar.

Varför staten hjälpte Volvo var för att hjälpa alla som är anställda där samt andra företag som säljer saker till Volvo, Kina bryr sig inte om sina anställda dom bryr sig bara om makt och pengar.

Huawei har enormt många anställda i världen över och även i Sverige och innan du totalt dömer ett företag enbart för att dom grundades i Kina så kanske du kan fråga dom anställda hur deras arbetsvillkor, löner och annat är.

Är helt säker att dom tar hand om deras spetskompentens för annars byter personalen arbetsplats i techföretagen tex: 5G nätverken som varit i etern som mest.

Volvo är dessutom Kina ägt idag via Geely så antar att du bojkottar dom på den grunden också.

Huawei City med deras egna tåg över deras arbetscampus är imponerande enligt mig och även personal som varit utomlands och arbetat och återkommit och jobbar där verkas nöjda när jag såg en interjue med deras personal.

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Ericsson har stöd genom staten också, exportkrediter och ambassader och konsulat som öppnar dörrarna för en mängd affärer. Tycker ni allt detta bryter mot WTOs bestämmelser så det bara att dokumentera och anmäla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

[ snip på Kina/CCP/Huawei PR ]

Huawei City med deras egna tåg över deras arbetscampus är imponerande enligt mig och även personal som varit utomlands och arbetat och återkommit och jobbar där verkas nöjda när jag såg en interjue med deras personal.

Kina är grymt effektiva!

Även på att förfölja, övervaka och fängsla stora delar av sin befolkning. Även där är absolut Huawei en strategisk och effektiv partner till diktaturen.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Tycker jag att det är helt underbart. härliga nyheter

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ